Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Klient ma prawo żądać reklamacji, gdy kupiony towar okaże się wadliwy

J. Surażyńska, E. Okoniewska
Fot. Joanna Surażyńska
Nasza Czytelniczka w jednym z marketów na terenie Kościerzyny kupiła torebkę. Niestety, jeszcze tego samego dnia urwał się pasek.

Mieszkanka Kościerzyny chciała zwrócić wadliwy towar. Niestety, odeszła z kwitkiem.

- Poprosiłam o zwrot pieniędzy, jednak sprzedawczyni powiedziała, że nie ma takiej możliwości, może jedynie wymienić towar na inny - mówi nasza Czytelniczka. - Nie zgodziłam się, chciałam, by zwrócili mi pieniądze i poprosiłam o rozmowę z właścicielem sklepu. Ten nawet się nie pofatygował, żeby wyjaśnić sprawę.

Pomocy w rozwiązaniu problemu nasza Czytelniczka szukała u rzecznika praw konsumenta.

- W przypadku zauważenia wady towaru w pierwszej kolejności kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nową rzecz bez wad - informuje rzecznik praw konsumenta w Kościerzynie. - Dopiero gdy żadne z powyższych nie odniesie pozytywnego skutku, konsument może żądać obniżenia ceny lub też odstąpić od umowy. W związku z powyższym sprzedawca może odmówić zwrotu gotówki, lecz nie może odmówić przyjęcia reklamacji. Gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji w sklepie, należy wysłać ją drogą pocztową najlepiej za potwierdzeniem odbioru. Zobowiązuje to sprzedawcę do udzielenia odpowiedzi konsumentowi w terminie 14 dni. Jeżeli tego nie uczyni to zgodnie z ustawą uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

Okazuje się, że w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kościerzynie nie odnotowano do tej pory żadnej skargi dotyczącej marketu, w którym zakupy zrobiła nasza Czytelniczka.

- Zgłosił się jednak klient z bardzo podobnym problemem, gdzie sprzedawca tego marketu nawet nie chciał słyszeć o uznaniu reklamacji wadliwego od samego początku towaru - mówi rzecznik. - Natomiast gdy konsument złożył reklamację na piśmie (na druku reklamacji), natychmiastowo wydano mu nową rzecz czy też nawet zwrócono gotówkę. Dodatkowo kupujący otrzymał gratis gadżety.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki