Kładka, po której możliwe będzie przejście nad kanałem ma długość 53 m. System napędzany jest przez silniki elektryczne zainstalowane w zachodniej części portu. Kładka zamykać i otwierać będzie się w kierunku morza. W weekend obiekt przeszedł pomyślnie test.
To było pierwsze, testowe uruchomienie kładki. - mówi Wojciech Michałek z firmy Hydro Naval. - Wszystkie założenia projektowe i wykonawcze się sprawdziły. Z resztą jak widać, że kładka bez problemu się zamknęła. Przyznam, że bardzo ciężko było zaprojektować i zbudować to urządzenie. Jest to prototyp i jedyna w swoim rodzaju konstrukcja na świecie. Udało się jednak. Do końca miesiąca chcemy sprawdzić wszystkie elementy techniczne. W przyszłym tygodniu odbędzie się jeszcze test obciążeniowy. Na kładkę muszą być położone 32 tony.
Więcej na ustka.naszemiasto.pl.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?