Kładka, która łączy Długie Pobrzeże na wysokości ul. Św. Ducha z Wyspą Spichrzów ma 57 metrów długości i 4,5 metra szerokości. Jest przeznaczona do ruchu pieszego, otwiera się poprzez obrót przęsła na wyspie centralnej i jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
- Fundament kładki, o wadze co najmniej 100 ton, przypomina wynurzającą się na powierzchnię łódź podwodną. To na nim będzie obracać się pomost - mówi Zuzanna Gajewska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Wynurzający się element ma pełnić przede wszystkim funkcję ochronną na wypadek uderzenia przepływającego statku.
Teraz czas na przebudowę Mostu Stągiewnego
Kładka będzie obracana na każde żądanie kapitanatu gdańskiego portu jachtowego. Sygnał wysłany będzie do pracownika obsługi, który będzie ją otwierać za pomocą pilota. Harmonogram jest skoordynowany z istniejącą kładką na Ołowiankę oraz umożliwia płyny ruch jednostek pływających. Obiekt wyposażony jest w ciekawe szklane elementy pomostu podświetlone od spodu, pochylone balustrady oraz zgodną z wytycznymi konserwatorskimi iluminację.
CZYTAJ TAKŻE: Dwa zabytkowe budynki w Gdańsku odzyskały świetność
- Kładka jest inwestycją realizowaną w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przez spółkę Granaria Development Gdańsk, która zabudowuje północny cypel gdańskiej wyspy. Koszt budowy przeprawy to około 10 mln zł - dodaje Zuzanna Gajewska.
Zawiązane partnerstwo zakłada także przebudowanie Mostu Stągiewnego na most zwodzony, renowację Długiego Pobrzeża, przebudowanie ul. Chmielnej (już zrealizowane) i jej połączenie z Podwalem Przedmiejskim. Inwestycja jest realizowana etapami i zakończy się w 2023 r.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?