MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kaszuby są promowane w Austrii i Szwajcarii. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca do odwiedzania pięknych Kaszub

Edyta Łosińska-Okoniewska
Kaszuby to wyjątkowy region. Tu nie sposób się nudzić. Ciekawa historia, wyjątkowe zabytki, zachwycająca przyroda sprawiają, że to wymarzony kierunek na urlop.
Kaszuby to wyjątkowy region. Tu nie sposób się nudzić. Ciekawa historia, wyjątkowe zabytki, zachwycająca przyroda sprawiają, że to wymarzony kierunek na urlop. Edyta Łosińska-Okoniewska
Austriacy i Szwajcarzy będą mogli lepiej poznać Kaszuby i spędzić tu wyjątkowy czas. Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca do wypoczynku w tym regionie. Wspaniała przyroda, zachwycające zabytki i doskonała kuchnia sprawiają, że Kaszuby są niezwykłe! Tu można spędzić niezapomniany urlop.

Zaplanuj urlop na Kaszubach!

Kto raz był na Kaszubach ten wie, że takich regionów próżno szukać w Polsce. Tu w zasięgu ręki ma się góry, morze, lasy, liczne rzeki i jeziora. Poza tym, to wciąż teren nieodkryty, gdzie można znaleźć miejsca z dala od tłumów, pozwalające wyciszyć się na łonie zachwycającej przyrody. Nic dziwnego, że Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca Austriaków i Szwajcarów do wypoczynku w naszym kraju w ramach turystyki slow. W drugiej edycji kampanii Poland Soul Travel, Kaszuby pojawiły się po raz drugi a wraz z nimi pięć nowych regionów.

Szwajcarzy i Austriacy z pewnością poczują się tu jak w domu i pokochają to miejsce. Czyste jeziora, malownicze lasy, rzeki pełne ryb. Kaszuby to prawdziwa perełka Pomorza zarówno pod względem przyrodniczym, jak i historycznym. Co ciekawe, powiat kościerski nazywany jest Szwajcarią Kaszubską. Przypadek? Nie sądzę. To z pewnością jedna z najlepszych lokalizacji do odwiedzenia w Polsce.

- Dzięki Poland Soul Travel influencerzy i turyści z Austrii i Szwajcarii poznają historię właścicieli pensjonatu „Stare Gospodarstwo” w Pierszczewku, a także krajobraz Szwajcarii Kaszubskiej, kamienne kręgi w Węsiorach, czy skansen we Wdzydzach Kiszewskich - piszą organizatorzy akcji. - Goście doświadczą też kultury i kuchni kaszubskiej, a także przeżyją niezapomniane wrażenia podczas windsurfingu lub kitesurfingu, wyprawach kajakowych na Kółku Jezior Raduńskich czy w trakcie wycieczek rowerowych po miejscowych trasach.

Wiadomo przecież, że do serca turystów można trafić także przez żołądek. Kuchnia kaszubska idealnie się nadaje do tego rodzaju podbojów. Przede wszystkim jest smaczna i doceniana także za niekonwencjonalne połączenia produktów. Nic więc dziwnego, że osoby, które jeszcze jej nie znają, zachwycają się jej smakiem. Przykładem może być chociażby połączenie wiśni (stosowane były zamiast rodzynek) z kapustą czy też wykorzystywanie jagód i grzybów jako dodatku do mięs i warzyw. Poza tym jest zdrowa, a to ważny argument!

- Nowa odsłona to nowe regiony i ich atrakcje, które pokażemy wciąż nieznającym naszego kraju mieszkańcom Austrii i Szwajcarii. Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę - mówi o kampanii dyrektor ZOPOT w Wiedniu, Marcin Płachno.

Druga edycja Poland Soul Travel, obok Kaszub i pozostałych czterech regionów sprzed roku, będzie promowała dodatkowo pięć nowych destynacji. Pasjonaci podróży poznają porośnięte pierwotną puszczą Bieszczady z jedną z największych w Europie populacji dzikich zwierząt, a także sielską, rolniczą Lubelszczyznę, z jej unikalną wersją włoskiego renesansu. Austriacy i Szwajcarzy odkryją również krainę tysiąca jezior wyróżnioną w finale konkursu na 7 Nowych Cudów Świata - Mazury, polską Jurę, czyli uwielbiany przez wspinaczy, krasowy region pod Krakowem, a także naszpikowaną atrakcjami Ziemię Kłodzką, gdzie na przykład kręcono „Opowieści z Narnii”.

Jak podkreślają organizatorzy, poprzednia edycja projektu dotarła do niemal 3 mln odbiorców w Austrii i Szwajcarii, skupiając się na promocji pięciu regionów: Beskidu Niskiego, Górnego Śląska, Kaszub, Gór Izerskich i Podlasia. Filarami kampanii była aktywność w mediach społecznościowych, osiem zorganizowanych wyjazdów dla dziennikarzy i influencerów do poszczególnych regionów, specjalny podcast oraz współpraca ze znaną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot. W 2023 roku planowana jest kolejna seria podróży studyjnych, które przybliżą odbiorcom promowane regiony.

Polecjaka Google News - Dziennik Bałtycki
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Gdzie na wakacje w sierpniu i we wrześniu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki