Zaplanuj urlop na Kaszubach!
Kto raz był na Kaszubach ten wie, że takich regionów próżno szukać w Polsce. Tu w zasięgu ręki ma się góry, morze, lasy, liczne rzeki i jeziora. Poza tym, to wciąż teren nieodkryty, gdzie można znaleźć miejsca z dala od tłumów, pozwalające wyciszyć się na łonie zachwycającej przyrody. Nic dziwnego, że Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej zachęca Austriaków i Szwajcarów do wypoczynku w naszym kraju w ramach turystyki slow. W drugiej edycji kampanii Poland Soul Travel, Kaszuby pojawiły się po raz drugi a wraz z nimi pięć nowych regionów.
Szwajcarzy i Austriacy z pewnością poczują się tu jak w domu i pokochają to miejsce. Czyste jeziora, malownicze lasy, rzeki pełne ryb. Kaszuby to prawdziwa perełka Pomorza zarówno pod względem przyrodniczym, jak i historycznym. Co ciekawe, powiat kościerski nazywany jest Szwajcarią Kaszubską. Przypadek? Nie sądzę. To z pewnością jedna z najlepszych lokalizacji do odwiedzenia w Polsce.
- Dzięki Poland Soul Travel influencerzy i turyści z Austrii i Szwajcarii poznają historię właścicieli pensjonatu „Stare Gospodarstwo” w Pierszczewku, a także krajobraz Szwajcarii Kaszubskiej, kamienne kręgi w Węsiorach, czy skansen we Wdzydzach Kiszewskich - piszą organizatorzy akcji. - Goście doświadczą też kultury i kuchni kaszubskiej, a także przeżyją niezapomniane wrażenia podczas windsurfingu lub kitesurfingu, wyprawach kajakowych na Kółku Jezior Raduńskich czy w trakcie wycieczek rowerowych po miejscowych trasach.
Wiadomo przecież, że do serca turystów można trafić także przez żołądek. Kuchnia kaszubska idealnie się nadaje do tego rodzaju podbojów. Przede wszystkim jest smaczna i doceniana także za niekonwencjonalne połączenia produktów. Nic więc dziwnego, że osoby, które jeszcze jej nie znają, zachwycają się jej smakiem. Przykładem może być chociażby połączenie wiśni (stosowane były zamiast rodzynek) z kapustą czy też wykorzystywanie jagód i grzybów jako dodatku do mięs i warzyw. Poza tym jest zdrowa, a to ważny argument!
- Nowa odsłona to nowe regiony i ich atrakcje, które pokażemy wciąż nieznającym naszego kraju mieszkańcom Austrii i Szwajcarii. Chcemy nie tylko wzmocnić świadomość naszego kraju, ale również wzbudzić chęć jego poznania na „własne oczy”, zainspirować niejako modę na Polskę - mówi o kampanii dyrektor ZOPOT w Wiedniu, Marcin Płachno.
Druga edycja Poland Soul Travel, obok Kaszub i pozostałych czterech regionów sprzed roku, będzie promowała dodatkowo pięć nowych destynacji. Pasjonaci podróży poznają porośnięte pierwotną puszczą Bieszczady z jedną z największych w Europie populacji dzikich zwierząt, a także sielską, rolniczą Lubelszczyznę, z jej unikalną wersją włoskiego renesansu. Austriacy i Szwajcarzy odkryją również krainę tysiąca jezior wyróżnioną w finale konkursu na 7 Nowych Cudów Świata - Mazury, polską Jurę, czyli uwielbiany przez wspinaczy, krasowy region pod Krakowem, a także naszpikowaną atrakcjami Ziemię Kłodzką, gdzie na przykład kręcono „Opowieści z Narnii”.
Jak podkreślają organizatorzy, poprzednia edycja projektu dotarła do niemal 3 mln odbiorców w Austrii i Szwajcarii, skupiając się na promocji pięciu regionów: Beskidu Niskiego, Górnego Śląska, Kaszub, Gór Izerskich i Podlasia. Filarami kampanii była aktywność w mediach społecznościowych, osiem zorganizowanych wyjazdów dla dziennikarzy i influencerów do poszczególnych regionów, specjalny podcast oraz współpraca ze znaną aplikacją rowerowo-trekkingową Komoot. W 2023 roku planowana jest kolejna seria podróży studyjnych, które przybliżą odbiorcom promowane regiony.
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?