Kończy się rok, mamy czas podsumowań. Jakie to były miesiące dla portu lotniczego?

To z pewnością był fantastyczny rok pod względem rozwoju ruchu lotniczego na naszym lotnisku. Obsłużyliśmy około 4,5 mln pasażerów, co oznacza zwiększenie wyniku z zeszłego roku o dodatkowe pół miliona. W tym roku w Gdańsku pojawił się kolejny, nowy i niezwykle ważny przewoźnik, czyli linie KLM, których oferta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony pasażerów. Zyskaliśmy także wiele bardzo ciekawych połączeń, do których zaliczyć możemy choćby Tel Awiw, Ejlat, jak również inaugurowane jeszcze przed końcem tego roku Wilno czy Lizbonę.

Oczywiście w ślad za rozwojem ruchu lotniczego, rozwijamy naszą infrastrukturę. W tym roku zakończyliśmy przebudowę strefy wolnocłowej, która obecnie należy do największych w Polsce.

Porozmawiamy o planach...

Oczywiście cały czas nieustannie i niestrudzenie zabiegamy o nowe połączenia lotnicze, ale również rozbudowujemy się infrastrukturalnie. Do naszych planów na przyszłość na pewno należeć będzie dalsza rozbudowa terminalu pasażerskiego, poprzez stworzenie tzw. pirsu, ale również niesłychanie ważny dla nas projekt, czyli Airport City.

Co kryje się pod tą nazwą?

Każde duże lotnisko zaczyna przyciągać coraz większą liczbę inwestorów, chcących lokalizować swoje projekty w możliwie najbliższym sąsiedztwie portu lotniczego. Projekt Airport City zakłada stworzenie tak zwanej dzielnicy biznesowej. Oznacza to zagospodarowanie terenów przynależących do lotniska pod rozwój infrastruktury, m.in. biurowej, hotelowej czy handlowej.

Tematem, którego nie sposób dziś pominąć, jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Jakie ten obszar ma znaczenie dla Państwa firmy?

CSR zawsze miał olbrzymie znaczenie. Z jednej strony ludzie tworzący tę spółkę, na wielu najróżniejszych szczeblach odpowiedzialni są za jej funkcjonowanie i rozwój. Dzięki ich pracy i osiąganym doskonałym wynikom możemy się rozwijać, tworzyć jedno z najnowocześniejszych europejskich lotnisk regionalnych, będących wizytówką i oknem na świat naszego regionu. Natomiast z drugiej strony, gdyby właśnie nie doskonała kondycja regionu i jego mieszkańców, mimo największej pracy nie mielibyśmy możliwości takiego rozwoju. Działamy dla regionu i również dzięki niemu. Ludzie, którzy tworzą tę firmę, mają pracę dzięki ludziom, którzy korzystają z naszego lotniska. Na co dzień o tym pamiętamy, starając się dbać nie tylko o naszych pracowników czy pasażerów, ale również mieszkańców regionu.

Ochrona środowiska jest w dzisiejszych czasach czymś oczywistym, zresztą w dobie programów i dotacji UE pozyskanie jakichkolwiek środków jest niemal niemożliwe bez zapewnienia wygórowanych standardów środowiskowych. Staramy się nie tylko w jak najmniejszym stopniu oddziaływać na otaczające nas środowisko, ale również wprowadzać najnowocześniejsze rozwiązania mające na celu np. zmniejszenie zapotrzebowania energetycznego przedsiębiorstwa. W kwestiach sponsoringowych staramy się od lat być mecenasem sportu, także kultury i nauki. Stąd wspieranie teatrów, muzeów, klubów sportowych, jak i uniwersytetów czy organizacji charytatywnych.

Nasi pracownicy potrafią być naprawdę aktywni. Tworzone są nie tylko pracownicze sekcje sportowe, ale również akcje pomocy charytatywnej, takie jak np. wsparcie schronisk dla zwierząt czy chociażby ostatni udział pracowników w „Szlachetnej Paczce” dedykowany jednej z rodzin z Pomorza.

W jaki sposób firma inwestuje w rozwój pracowników?

Zawsze powtarzam, że najważniejszą wartością jest dobry, zgrany zespół. Z zespołem, który jest dla siebie niemal jak rodzina, można nawet góry przenosić. Staramy się dbać o pracowników nie tylko pod względem opieki zdrowotnej, rozwoju fizycznego czy zawodowego. Chcemy również dbać o kolejne ich pokolenia, m.in. poprzez finansowanie niepublicznej szkoły czy organizowanie rodzinnych imprez zakładowych. Chcemy, aby pracownik nie tylko miał poczucie stabilności i bezpieczeństwa w swoim miejscu pracy, ale również by był świadomy, że jego rodzina jest także wartością dla tej firmy.