Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest szansa na bezkolizyjne przejazdy przez tory w Chyloni

Marcin Lange
Tomasz Bołt
Miasto prowadzi rozmowy z PKP PLK oraz z ministerstwem w sprawie budowy bezkolizyjnych przejazdów przez torowisko w Chyloni.

Połączenie drogowe pomiędzy Chylonią a Obłużem to jedna z największych bolączek drogowych w Gdyni i powód do irytacji dla kierowców. Ci ostatni od lat stoją w korkach przed zamkniętymi szlabanami na przejazdach na ul. Północnej, Piaskowej i Puckiej. A czas pomiędzy jednym otwarciem kolejowych zapór a drugim niejednokrotnie trwa nawet kilkanaście minut.

- Próba przedostania się pomiędzy ulicami Hutniczą a Chylońską to, parafrazując powiedzenie, prawdziwa męka przez drogę - nie kryje irytacji Mieczysław Kowalewski, mieszkaniec Grabówka. - Szlabany notorycznie są zamknięte, a sama próba przejazdu przez tory często zajmuje mi po 20 - 25 minut - dodaje.

Trudno dziwić się złości kierowców, zwłaszcza że wspomniany odcinek - od Estakady Kwiatkowskiego do centrum Rumi - jest najdłuższym bez bezkolizyjnego przejazdu przez tory w Trójmieście. Jakiś czas temu pojawiło się jednak światełko w tunelu - i w przenośni, i dosłownie, gdyż miasto prowadzi rozmowy z PKP PLK w sprawie budowy bezkolizyjnego przejazdu przez tory w ciągu ul. Puckiej. Oprócz tego podobne rozwiązanie miałoby powstać także w rejonie ul. Północnej. To ostatnie w ramach budowy tzw. Drogi Czerwonej, która ma być alternatywą dla Estakady Kwiatkowskiego.

- PKP PLK podjęło się szeroko zakrojonej modernizacji linii kolejowej Gdynia - Słupsk, której koszty przekroczą miliard złotych. Z dyrekcją tego projektu prowadzimy rozmowy odnośnie budowy bezkolizyjnego przejazdu przez tory w rejonie ul. Puckiej - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, który jednocześnie dodaje, iż rozmowy wprawdzie trwają dłużej, niż zakładał, to jednak sprawa posuwa się do przodu.

Plany zakładają budowę w rejonie ul. Puckiej, w obu miejscach, gdzie tory przekraczają drogę, budowę wiaduktów kolejowego i drogowego. W założeniu, za części znajdujące się nad torami zapłacić miałaby kolej, natomiast za zjazdy i podjazdy do wiaduktów pieniądze wyłożyć ma miasto. Koszty tej inwestycji, według wstępnych szacunków, sięgnąć mogłyby maksymalnie ok. 30 milionów złotych.

Drugą opcją usprawnienia przejazdu przez torowisko jest budowa tzw. Drogi Czerwonej. To jednak inwestycja zakrojona na ogromną skalę, o wartości przekraczającej znacznie miliard złotych i bez wsparcia rządowego nie do zrealizowania przez miasto. W tym wariancie tunel miałby rozpoczynać się przy końcu Obwodnicy Trójmiasta w Chyloni, wieść pod ulicami Morską, Chylońską, torowiskiem i wylot mieć w ul. Hutniczą.

[email protected]

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki