Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jest film promujący Gdańsk. Na Euro 2012? (WIDEO)

Ewelina Oleksy
Kadr z filmu promującego Gdańsk na Euro 2012
Kadr z filmu promującego Gdańsk na Euro 2012 Youtube
Film "Zapraszamy na UEFA EURO 2012" można od czwartku obejrzeć m.in. na stronie Urzędu Miasta Gdańska. Okazuje się, że nie jest to - jak można by sądzić po tytule - oficjalny spot promujący miasto na Euro 2012.

Film trwa ponad 4 minuty. Prezentuje walory Gdańska jako miasta, gdzie czuje się historię, ale oglądać można nie tylko zabytki. Okazuje się, że nie jest filmem promującym Gdańsk na Euro 2012, a na stronie Urzędu Miasta pojawił się... przypadkiem.

- To totalne nieporozumienie, ten film nie jest żadnym oficjalnym spotem miasta na Euro 2012 - prostuje Anna Zbierska, szefowa biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. Zbierska tłumaczy, że filmik na oficjalnej stronie miasta pojawił się... przypadkiem.- Namieszał Referat Multimedialny, który zamiast film umieścić w tzw. presspacku, wrzucił go na youtube. Nawet o tym nie wiedziałam - przyznaje Zbierska.

Dyrektor biura promocji tłumaczy, że film ma służyć tylko i wyłącznie do pokazywania go na targach, w których udział bierze miasto oraz do prezentacji, jakie pokazywane są odwiedzającym Gdańsk dziennikarzom. W tym celu był robiony. - Podczas takich wydarzeń potrzebne są materiały wizualne. Chodziło o pokazanie przede wszystkim pięknych plenerów Gdańska - mówi Zbierska.

Wszystko na temat Euro 2012 w Gdańsku!

Film został przygotowany na podstawie zdjęć lotniczych tak, aby dziennikarze, zwłaszcza zagraniczni, mogli z nich korzystać. Poza filmem dziennikarze mają do dyspozycji tzw. surówkę zdjęć, aby w zależności od potrzeb mogli montować odpowiednie materiały.

- Film ten nie miał trafić na Youtube, a miał znaleźć się w tzw. presspacku na stronie miasta właśnie razem ze wspomnianą "surówką" - mówi Anna Zbierska. - Bywa on także wykorzystywany podczas targów turystycznych jako tzw. tło. Nie jest przeznaczony do emisji. Film ten pokazaliśmy na prezentacji w Kijowie podczas losowania, gdzie pokazywały się wszystkie miasta i gdzie został bardzo pozytywnie odebrany.

Film przygotowała dla miasta Profilm Agencja Filmowa. Kosztował 39 847 zł. - Agencja została wybrana ze względu na duże doświadczenie i profesjonalizm w zakresie m.in. projektów związanych ze zdjęciami lotniczymi - dodaje szefowa biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.- Wkrótce rozpoczniemy kampanię promocyjną Gdańska przed Euro. Faktyczny spot będzie nawiązywał do dotychczasowych działań.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki