Jasne reguły

    Jasne reguły

    Jolanta Gromadzka-Anzelewicz, dziennikarka działu wydarzenia

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Wierzę, że Akademickie Centrum Kliniczne wyjdzie na prostą, osiągnie finansowy sukces, a za kilka lat stanie się jedną z najlepszych placówek medycznych w Polsce. Ma olbrzymi potencjał i świetnych lekarzy, którym jednak panujący w ochronie zdrowia bałagan, niedostatek leków, marne zarobki i brak perspektyw podcinały skrzydła.
    Jacek Domejko przekonał mnie, że tą złą passę można odwrócić. Jestem przekonana, że dobry manager ma szanse za pomocą perfekcyjnego zarządzania i jasnych reguł gry sprawić, że lekarzom i pielęgniarkom naprawdę będzie się chciało pracować w tym szpitalu, a chorym - w nim leczyć.

    Czy ten optymizm trochę nie na wyrost? Gdy przyglądam się rozporządzeniom nowego dyrektora, myślę, że nie. Jednym z nich wprowadził obowiązek noszenia przez każdego pracownika identyfikatora ze zdjęciem i nazwiskiem.

    Niby nic szczególnego. Na świecie to norma, w Polsce obowiązek w wielu firmach. Jednak nie w służbie zdrowia, w której personel medyczny w kontakcie z pacjentem woli być anonimowy. Bo wówczas łatwiej burknąć na pacjenta, odesłać go gdzie indziej, zażądać tak naprawdę niepotrzebnego skierowania.

    Tymczasem prof. Bogusław Borys, szef Zakładu Psychologii AMG, przekonuje, że pracownik, który ma w klapie identyfikator, bardziej liczy się ze słowami i z emocjami. Dla jednej i drugiej strony - personelu medycznego i chorych - to korzystne.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jasne reguły

    rejestratorka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Szanowna Pani redaktor nie wiem kogo ma Pani na myśli z pracowników pisząc ,że odburknie na pacjenta i zażąda niepotrzebnego skierowania ,jeśli lekarz prawidłowo wystawi skierowanie i powie gdzie...rozwiń całość

    Szanowna Pani redaktor nie wiem kogo ma Pani na myśli z pracowników pisząc ,że odburknie na pacjenta i zażąda niepotrzebnego skierowania ,jeśli lekarz prawidłowo wystawi skierowanie i powie gdzie pacjent ma się zgłosić na pewno nikt nie będzie na niego burczał ,a nie potrzebnych skierowań nikt nie żąda bo warunki i umowy dyktuje NFZ zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo