Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie webinary najbardziej interesują Polaków? Podsumowanie 2022 roku

Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
mat. prasowy
Eksperci korzystają z możliwości przekazywania wiedzy na tzw. webinarach, czyli seminariach internetowych, które są przeprowadzane w czasie rzeczywistym przy użyciu technologii webcast. W zeszłym roku najwięcej zainteresowania zebrała branża medyczna i edukacyjna. Platforma ClickMetting podsumowuje 2022 rok w raporcie „State of online events”. To polska firma, która udostępnia aplikację na całym świecie. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki.

Wśród webinarów przoduje branża medyczna

W 2022 roku widoczny jest wzrost zainteresowania głównie w obszarze związanym z medycyną. Średnia liczba uczestników wydarzeń wyniosła:

  • medycyna - 4806 widzów
  • edukacja - 2267
  • marketing - 2157
  • coaching i consulting - 1486

ZOBACZ TEŻ:
Ktoś ukradł elektrośmieci zebrane przy OSP w Staniszewie?

Dla porównania w 2021 roku 41 procent wydarzeń było związanych z edukacją, 19 procent z PR-em, a 16 procent z bezpośrednią sprzedażą. Obserwujemy widoczne zmiany w zapotrzebowaniu przeprowadzanych webinarów.

– W 2022 roku aż 12 proc. wszystkich wydarzeń zorganizowanych za pośrednictwem naszej platformy związanych było z medycyną - mówi Dominika Paciorkowska z ClickMeeting. - Widząc rosnącą aktywność tego sektora w obszarze wydarzeń online, postanowiliśmy w tym roku po raz pierwszy wyodrębnić tę kategorię w naszym corocznym zestawieniu. Co ciekawe, zauważyliśmy, że z ClickMeeting korzystają nie tylko lekarze, terapeuci i inni specjaliści, którzy udzielają porad i przyjmują pacjentów online, ale również firmy szkoleniowe i branżowe instytucje edukacyjne, które oferują szkolenia zarówno dla przedstawicieli zawodów medycznych, jak i szerszego grona osób zainteresowanych tymi zagadnieniami. To właśnie szkoleniowcy tworzą najwięcej wydarzeń na naszej platformie, a edukatorzy z branży medycznej przyciągają na nie zdecydowanie najwięcej uczestników. Tworzą również najdłuższe wydarzenia - dodaje.

Edukacja, coaching i consulting wyróżnione dobrymi wynikami

Przyglądając się średniej liczbie tworzonych wydarzeń, na polskiej platformie niezmiennie triumfuje sektor edukacji z wynikiem 517 spotkań. Następnie sklasyfikowała się branża medyczna z 169 wydarzeniami. Dalej coaching i consulting 125 oraz marketing 114.

Jeżeli chodzi o długość, na pierwszym miejscu pojawił się coaching i consulting – średnio 137 minut. Marketing z niewiele słabszym wynikiem -136 minut. Ranking zamyka medycyna ze średnią 127 minut oraz edukacja 76 minut.

Dodatkowo w raporcie „State of online events” zwrócono uwagę na zaangażowanie użytkowników. Najlepsze wyniki uzyskała edukacja, aż 82 procent odbiorców. Coaching i consulting – 68 procent. Na końcu marketing 56 procent oraz medycyna 35 procent.

CZYTAJ TAKŻE:
Zmiany w systemie miejskich tramwajów i autobusów. Nowe połączenia i przystanki

Polecjaka Google News - Dziennik Bałtycki
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki