Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie są nowe trendy w turystyce? Eksperci na konferencji w Gdańsku

Kazimierz Netka
Bez internetu turystyka już nie będzie mogła się już obejść. Zmieniają się też oczekiwania podróżujących. Można powiedzieć, że lubią, gdy opowiada się im... bajki. A tak na serio: bardzo podobają się im historie prawdziwe, ale też legendy. Dlatego też, w nowoczesnym przemyśle czasu wolnego znajdzie się miejsce nawet dla... bajarza - wynika z wypowiedzi ekspertów, uczestniczących w konferencji pt. "Nowe trendy w turystyce", zorganizowanej w środę przez Gdańską Organizację Turystyczną.

- To już czwarte spotkanie z tego cyklu - mówiła Anna Górska, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej - Gdańsk Convention Bureau, przewodnicząca oddziału Europy Centralnej ICCA (International Congress & Convention Association). - Z roku na rok, te spotkania cieszą się coraz większą popularnością. Dowodzi to, że nowe trendy w turystyce to zagadnienie interesujące i ważne dla przedstawicieli branży.

Jak ważne? Świadczy o tym liczba zgłoszeń, która sięgnęła ćwierć tysiąca osób. Tematyka, którą zaproponowali organizatorzy była bardzo ważna zwłaszcza dla przedsiębiorców. Organizatorzy zapewnili też znakomitych wykładowców - znawców tematu, zarówno teoretyków jak i praktyków.

O konieczności zmiany myślenia, wykorzystywania zasad dizajnu, CSR czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, a także o użyteczności produktów w budowaniu i promocji turystyki mówił Szymon Sikorski, prezes zarządu Publicon i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Czy warto konkurować mitem (narracją) produktu i czy może to być klucz do sukcesu strategii? - na takie pytanie odpowiadał Jacek Smit Kowalski - właściciel, lider i ekspert firmy "Smit & Smit Consulting". Co to jest questing - jako pomysł na wyróżnik destynacji, wyjaśnił zebranym Łukasz Wilczyński - Właściciel Agencji Planet PR.

Wydarzenia sportowe, jako drivery wizerunku JST - prawdy i mity, dobre praktyki były tematem wystąpienia Adama Mikołajczyka - prezesa zarządu Best Place - Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc. Jak wykorzystywać nowe media i technologie w promocji produktów turystycznych - powiedziała Natalia Hatalska, blogerka, ekspert z zakresu alternatywnych form komunikacji marketingowej. Bądź online albo giń - ostrzegał Wojciech Kreft - przedsiębiorca turystyczny, prezes Centrum Promocji Kocham Bałtyk. Najnowsze trendy w popycie, podaży turystycznejw odniesieniu do komercjalizacji produktów naświetlił dr Bartłomiej Walas - wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Możliwości dotowania rozwoju turystyki w nowej perspektywie finansowej UE omówiła Olga Piekarzewska - główny specjalista w Departamencie Turystyki, Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Usługi dodatkowe: sposób na większy dochód przedstawiła Joanna Kontkiewicz-Studzińska - marketing communication executive, w firmie Amadeus.

W czasie konferencji wręczono trofea autorom pomysłów które uznano za najlepsze w konkursie "Gdański Produkt Turystyczny 2013". Przypomnijmy, że nagroda główna została przyznana firmie Darkis Travel S.C za Rejsy turystyczne do Westerplatte statkami stylizowanymi na Galeony. Produkt spotkał się z szerokim poparciem kapituły, złożonej z ekspertów z branży turystycznej, gdyż łączy on w sobie 3 atrakcję: rejs, opowieści o historii danych zabytków oraz koncert szantowy na żywo, co jest nie lada atrakcją dla turystów.

Z zainteresowaniem kapituły konkursu spotkał się także produkt Bursztynowy Gdańsk zgłoszony przez Karczmę Piwną Gdański Bowke uzyskując wyróżnienie. Bursztynowy Gdańsk to połączenie najważniejszych cech regionu: bursztynu wraz z krótką podróżą kulinarną w postaci menu degustacyjnego Bursztynowa Uczta, które pobudzają zmysły turystów.

Nagroda internautów wyłoniona przez plebiscyt internetowy została przyznana wydarzeniu Baltic Sail, które przedstawiła Fundacja Gdańska, uzyskując największą liczbę głosów. Zwycięski produkt to jedna z największych imprez żeglarskich w Polsce.

Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły: "Gdański Produkt Turystyczny 2013"; "Gdański Produkt Turystyczny 2013" - wyróżnienie; "Gdański Produkt Turystyczny 2013" - nagroda internautów.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Możesz wiedzieć więcej!Zarejestruj się i czytaj wybrane artykuły Dziennika Bałtyckiego www.dziennikbaltycki.pl/piano
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki