Jak nie dać się upałom i uzupełnić braki elektrolitów? Wybierz te świeże owoce. Są zdrową i smaczną alternatywą dla gotowych suplementów

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Jedzenie owoców to świetna pomoc w uzupełnieniu płynów. Aby poznać najbardziej nawadniające owoce, przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Jedzenie owoców to świetna pomoc w uzupełnieniu płynów. Aby poznać najbardziej nawadniające owoce, przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. Margaryta/GettyImages
Udostępnij:
Po które owoce warto sięgać w czasie upałów? Po te, które nawadniają i orzeźwiają. Świeże owoce powinny być, obok sezonowych warzyw, filarem naszej letniej diety. Można wykorzystać je do przygotowania lekkostrawnych sałatek, chłodników, koktajli i deserów, a także jako dodatek do porannych owsianek. Są bogate w witaminy i składniki mineralne, a dodatkowo nawadniają organizm. Jest to szczególnie ważne, gdy temperatury zaczynają gwałtownie wzrastać. Zobacz, które owoce dostarczą najwięcej wody i w naturalny sposób chłodzą.

Co jeść podczas upałów? Sięgnij po te owoce, zawierają najwięcej wody

W trakcie upałów niezwykle ważne jest odpowiednie nawodnienie. Jednak nie wszyscy są miłośnikami wody i są w stanie wypijać zalecane ilości płynów.

Na ratunek mogą przyjść owoce – produkty bogate w witaminy i składniki mineralne, a także składające się często w przeważającej części z wody.

Schłodzone owoce, serwowane prosto z lodówki, mogą być samodzielną przekąską, składnikiem koktajli czy sałatek. Dołączone do codziennej diety uzupełnią braki w wody w organizmie, a także zadziałają jak naturalne źródło elektrolitów.

Sprawdź, w galerii, które owoce zawierają najwięcej wody i pomogą schłodzić organizm od środka w upalne dni.

Te owoce pomogą Ci się schłodzić w upalne dni

Warzywa i inne produkty, po które warto sięgać latem. To one pomogą orzeźwić organizm

O ile zimą ciężko jest opierać całodzienny jadłospis na świeżych warzywach, o tyle latem jest to wykonalne. O tej porze roku najlepiej wybierać sezonowe produkty o dużej gęstości odżywczej. Warzywa możemy jeść od rana do wieczora, jako główny składnik naszych posiłków. W czasie upałów dobrze jest wybierać te o dużej zawartości wody. Pomogą nam się nawodnić i schłodzić, a przy okazji nie dostarczą wielu kalorii.

  1. Ogórek – to zdecydowany faworyt wśród nawadniających warzyw. Zawiera aż 96 proc. wody i dostarcza zaledwie 14 kcal w 100 g, dzięki czemu nie jest wliczany do bilansu kalorycznego.
  2. Sałata – wszystkie warzywa liściaste to prawdziwe skarbnice beta-karotenu oraz chlorofilu. Prawie w całości składają się z wody – stanowi ona ok. 95 proc. ich masy. Są niskokaloryczne (od 14 do 20 kcal) i można jeść je bez ograniczeń.
  3. Pomidory – to niedocenione naturalne źródło wody, zawierają jej aż 94 proc. Ponadto to dostarczają duże ilości potasu i magnezu, co jest istotne przy zaburzeniach elektrolitowych, często występujących latem.

W upalne dni warto sięgnąć także po seler naciowy (zawiera 90 proc. wody i liczne składniki mineralne) oraz po jogurt naturalny, który jest lekkostrawny i orzeźwiający. Niezawodnym dodatkiem do letnich potraw i napojów będzie natomiast mięta, która wykazuje naturalne właściwości odświeżające, dzięki zawartości mentolu.

Dodaj firmę Autopromocja

Bądź zawsze w formie

miejsce #1

Medana Pharma S.A.

Vitaminum A + E (2500j.m + 200mg) 40 kapsułek

7,99 zł4,38 zł-45%
miejsce #2

Smart Pharma

InnovitumB krople 4ml

28,99 zł18,99 zł-34%
miejsce #3

Nutropharma

Nutropharma Miovelia Pro 30Kaps. + 30 Saszetek

124,76 zł111,39 zł-11%
Materiały promocyjne partnera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Duże śniadanie nie pomaga schudnąć

Materiał oryginalny: Jak nie dać się upałom i uzupełnić braki elektrolitów? Wybierz te świeże owoce. Są zdrową i smaczną alternatywą dla gotowych suplementów - Gazeta Wrocławska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie