Jak dostać odszkodowanie za odwołany lot Ryanair ?

oprac. nie
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Odwołane loty Ryanair pokrzyżowały plany wielu pasażerom. Jak można uzyskać odszkodowania za odwołane loty?

Reklamacje za odwołane loty Ryanair

- Generalnie możemy ubiegać się o rekompensatę, gdy opóźnienie jest wynikiem sytuacji, na którą linia lotnicza miała wpływ. Warto jednak starać się o nią nawet w przypadku nieoczywistych okoliczności, ponieważ to na przewoźniku spoczywa obowiązek wykazania, że wniosek jest niezasadny. Na złożenie reklamacji u linii lotniczych zarejestrowanych w Polsce mamy rok - informuje Karolina Kędziora z biura prasowego AirHelp.

Zasady reklamacji lotów

Eksperci z AirHelp wyjaśniają, że jeżelilot został odwołany bądź opóźniony i w związku z tym przybyliśmy na miejsce docelowe min. 3 godziny później niż było to zaplanowane, to już pierwszy krok do pozytywnego rozpatrzenia wniosku o odszkodowanie.

Reklamacja jest zasadna, gdy dodatkowo te problemy z lotem są wynikiem:

  • usterki technicznej, powstałej na skutek zaniedbań linii lotniczej (brak cyklicznych przeglądów),
  • usterki technicznej, wykrytej podczas planowanego przeglądu, który miał sprawdzić poprawność naprawy defektu wykrytego wcześniej,
  • błędnego planowania czasu pracy załogi (np. lot nie może się odbyć, ponieważ załoga pokładowa osiągnęła już limit czasu pracy tego dnia) bądź choroby i braku zastępstwa,
  • niekompletnej dokumentacji rejsu (sytuacja, w której brak lub niekompletność dokumentacji jest spowodowana czynnikami, nad którymi przewoźnik sprawuje kontrolę),
  • inspekcji SAFA, które ujawniają wszelkie usterki techniczne, co skutkuje natychmiastowym przeglądem i ewentualną naprawą

– W takich sytuacjach możesz liczyć na rekompensatę w wysokości nawet do 600 euro. Ponadto, jeśli na Twój lot sprzedano więcej biletów niż jest miejsc, czyli doświadczyłeś tzw. overbookingu lub z jakiejś innej przyczyny odmówiono Ci wejścia na pokład, nie rezygnuj z prawa do odszkodowania, ponieważ możesz otrzymać od 250 do 600 euro – mówi Natalia Gębska, Country Manager w AirHelp.

Odszkodowania Ryanair

- Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali pocztą elektroniczną informacje o zmianach. Zaoferowano im loty zastępcze lub odszkodowania zgodnie z rozporządzeniem EU 261. (Liczba osób jest niższa niż pierwotnie zakładana tj. 390.000 z uwagi na fakt obłożenia lotów, które we wrześniu wyniosło 90proc. , natomiast w październiku 70proc.)

- W środę (20 września), do końca dnia, Ryanair zarezerwuje loty zastępcze we własnych samolotach 175.000 osób – ponad 55 proc. wszystkich, których loty anulowano.

- W środę (20 września), do końca dnia, rozpocznie się proces wypłaty pierwszych 63.000 odszkodowań (ponad 20 proc. wszystkich, którym loty anulowano).

- Ryanair zatrudnił dodatkowych pracowników w Dziale Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo zamiany lotów i wypłaty odszkodowań.

- Do końca tygodnia, a więc w ciągu 6 dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300.000 połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania.

- Przepraszamy każdego z 315.000 osób, których loty zaplanowane na najbliższe 6 tygodni zostały odwołane. Cały czas pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji - mówi Kenny Jacobs z Ryanaira. - Zatrudniliśmy dodatkowych pracowników do działu Obsługi Klienta, aby przyspieszyć tempo w jakim zakładamy rezerwacje na loty zastępcze oraz przyjmujemy wnioski o wypłatę odszkodowań. Zakładamy, że na większość zapytań o loty zastępcze oraz odszkodowania odpowiemy jeszcze w tym tygodniu.
Zdecydowana większość wszystkich zgłoszeń rozpatrywana jest w trybie online. Nasze linie telefoniczne są często zajęte z uwagi na ilość połączeń, podobnie jest w przypadku komunikatorów internetowych, gdzie nasi pracownicy stale odpowiadają na zgłoszenia. Prosimy wszystkich klientów, których loty odwołano o odrobinę cierpliwośc. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
michalina

Poradźcie się firm, które zajmują się odszkodowaniami. Ja korzystałam z firmy aircompensa.com. Możecie jedynie zyskać

O
OEPolisaPlus

Dzień dobry,
w przypadku odwołanych lub opóźnionych lotów mogą być Państwo upoważnieni do otrzymania oszkodszowania w wysokości do 600 euro. Zapraszam do kontaktu z infolinią pod numerem 781 000 781 lub porozmawiania z naszym konsultantem na stronie polisaplus.pl

Pozdrawiam,
Kasia z Polisa Plus

F
FlyRefund.pl

Jeżeli chcesz przekazać swoją sprawę profesjonalistom to zapraszamy do kontaktu.
Gwarantujemy najwyższe możliwe kwoty odszkodowań + zwrot kosztów za dodatkowe wydatki.

h
hej

Masło maślane. Żadnych konkretów! Po co w ogóle takie informacje?

Dodaj ogłoszenie