Czy każdy przedsiębiorca handlujący w sieci musi posiadać regulamin sklepu internetowego?
Każdy przedsiębiorca, który rozpoczyna sprzedaż usług lub towarów przez internet musi posiadać regulamin sklepu stanowiący umowę po między sprzedającym a klientami. Duże firmy zatrudniają do tego zespoły prawników, małe zwykle korzystają ze wzorców, które można znaleźć w sieci. Jest to jednak bardzo ryzykowne. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że znajdą się w nich klauzule abuzywn. Są to inaczej mówiąc, niedozwolone postanowienia umowy zawieranej z konsumentem, które nie zostały uzgodnione z nim indywidualnie, a kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy.
Korzystając z szablonów regulaminów ogólnie dostępnych nie unikniemy zagrożenia związanego z możliwością wystąpienia klauzul niedozwolonych. Dlatego warto przygotowanie regulaminu zlecić fachowcowi lub wspierać się specajlizowanymi serwisami internetowymi.
Nie wystarczy jednak jednorazowe przygotowanie i sprawdzenie regulaminu. Należy stale mieć się na baczności, ponieważ lista klauzul niedozwolonych nieustannie się wydłuża. Miesięcznie publikowanych jest od kilku do kilkunastu nowych klauzul. Każdy przedsiębiorca powinien regularnie sprawdzać i monitorować swoje regulaminy i umowy celem weryfikacji, czy aby na pewno pozbawione są niedozwolonych postanowień.
Czy każdy przedsiębiorca handlujący w sieci musi przeprowadzić audyt w zakresie ochrony danych osobowych?
Przedsiębiorcy prowadzący biznes w internecie często zakładają, iż problem ochrony danych osobowych ich nie dotyczy. Tymczasem zasady wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych dotyczą zarówno instytucji publicznych, podmiotów sektora prywatnego, dużych przedsiębiorstw, a takżę osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
Każdy przedsiębioraca powinien przeprowadzić audyt ochrony danych osobowych celem weryfikacji czy konieczne jest zgłoszenie przetwarzanych zbiorów danych osobowych do GIODO.
Prawo zobowiązuje do zgłoszenia zbioru danych Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych (GIODO), a przedsiębiorca ma obowiązek chronić dane osobowe poprzez zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń i wprowadzenie związanych z tym procedur.
Danymi osobowymi są przedewszystkim dane pozwalające zidentyfikować konkretną osobę (np. imię, nazwisko, adres, PESEL, e-mail zawierający imię i nazwisko, numery rachunków bankowych itp.).
Z kolei zbiorem danych osobowych jest każdy zbiór zawierający takie informacje. Zbiór taki może przybierać różną formę np. spisów, kartotek, ksiąg, wykazów, zapisów elektronicznych itp.
iSeko wspiera przedsiębiorców pozwalając na samodzielne zarządzanie regulaminami i ochroną danych osobowych
Platforma iseko.pl została stworzona z myślą o małych i drobnych przedsiębiorcach którzy nie posiadają własnych prawników, a koszty zlecenia prac celem opracowania i aktualizowania regulaminów są dla nich zbyt wygórowane. Z iSeko możesz samodzielnie zarządzać bezpieczeństwem danych osobowych oraz zautomatyzowanym opracowywaniem i monitorowaniem regulaminów na występowanie klauzul niedozwolonych. Rejestracja na platformie iseko.pl zaspokaja potrzeby prawne przedsiębiorców handlujących w sieci. Wystarczy tylko zarejestrować się, aby samodzielnie przeprowadzić audyt ochrony danych osobowych czy sprawdzić regulamin sklepu na występowanie klauzul niedozwolonych.
Więcej informacji znajdziesz na**www.iseko.pl**
Strefa Biznesu: Studenci muszą głębiej sięgnąć do kieszeni!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?