IPN umarza śledztwo ws. teczek TW „Bolka”. Część dokumentów była przerobiona

Eliza Stępień AIP
Lech Wałęsa wielokrotnie podkreślał, że nie był współpracownikiem Służb Bezpieczeństwa o pseudonimie ,,Bolek”
Lech Wałęsa wielokrotnie podkreślał, że nie był współpracownikiem Służb Bezpieczeństwa o pseudonimie ,,Bolek” Archiwum PP
Prokuratura w Białymstoku umorzyła śledztwo ws. podrabiania przez Służby Bezpieczeństwa dokumentów TW „Bolka”, którym miał być w przeszłości Lech Wałęsa. Śledczy ustalili, że sześć dokumentów należących do „Bolka” przerobili funkcjonariusze SB.

Prokuratura Oddziałowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w Białymstoku poinformowała w środę 28 czerwca, że sześć dokumentów należących do teczki tajnego współpracownika Służb Bezpieczeństwa o pseudonimie ,,Bolek” zostało przerobionych przez jednego z funkcjonariuszy SB.

Lech Wałęsa

- czytaj więcej >>>

„Stwierdzono ponadto, iż 6 innych dokumentów załączonych do teczki pracy tajnego współpracownika o pseudonimie „Bolek” zostało przerobionych przez ustalonych funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa w ten sposób, że doniesienia sporządzone własnoręcznie przez tegoż tajnego współpracownika były następnie opatrzone pseudonimem ,,Bolek” przez przyjmujących je funkcjonariuszy SB” - napisano w komunikacie zamieszczonym na stronie oficjalnej Instytutu Pamięci Narodowej.

IPN oświadczył, że śledztwo zostało umorzone z powodu przedawnienia sprawy. Postanowienie prokuratory nie jest jednak prawomocne.

Czytaj również:


Zobacz też: Lech Wałęsa o nieoficjalnych informacjach dot. opinii biegłych w sprawie teczki TW Bolek

[Piotr Kubica]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Irydon
Bolek to tacy jak ty i tobie podobni ! Nagonka polityczna przez lata FALSZYWEGO kaczora , daje przykład głupoty i naiwności mściwych karzełków !
m
mauryc
W dniu 29.06.2017 o 15:56, benito napisał:

Jakie to ma znaczenie,czy coś podpisał czy nie podpisał w świetle wydarzeń,które nastąpiły w kraju z jego udziałem?Jaką postać historyczną,którą można nazwać bohaterem narodowym potrafisz wymienić bez obawy,że znajdują się w jej życiorysie wstydliwe fakty?Nie pisz,jeśli potrafisz,że jakiś ksiądz /w tym przypadku Popiełuszko/ był zagrożeniem dla PRL-u.Jego zabicie przez SB-ków było raczej rodzajem wewnętrznych rozgrywek w łonie ówczesnej władzy niż reakcją na jakieś zagrożenie. Ten system się po prostu walił wszędzie,gdzie go zainstalowano a Popiełuszki tam nie było. Może kiedyś wyjdą na jaw prawdziwe motywy zabicia księdza Popiełuszki. Skoro władze nie uważały Kościoła za zagrożenie,tym bardziej nie mogły uważać za zagrożenie pojedynczego kapłana.Masz prawo do własnej oceny każdego polityka,to nie ulega wątpliwości. Niechby jednak podstawy do tej oceny trzymały się faktów a nie mitów.

Jakie ma to znaczenie a no takie , że idzie w zaparte tak jak został  wyszkolony !

m
maurycy

Część dokumentów TW" Bolek", zwinął sam TW "Bolek", jakoś nikt tego nie wyjaśnia , dlaczego ?

G
Gość

Były prezydent,pan Lech Wałęsa ma już zapewnione zaszczytne miejsce w historii Polski i w historii Europy,niezależnie od negatywnych opinii wyrażanych przez niezbyt rozgarniętych osobników.

Nikomu się nie uda zastąpić rzeczywistych bohaterów sierpnia 80 r. innymi,wygodnymi dla jakiejkolwiek partii politycznej.

B
Brzeszczot

TW SB "Bolek" to zdrajca i komunistyczny sługus, a nie bohater. To przez takich analfabetów jak ten, komunistyczni zdrajcy i renegaci zasiadają w ławach poselskich, a nie w ławach sądowych w roli oskarżonych. To przez takich jak ten, komuniści jak rak toczą zdrową tkankę Narodu. To przez takich jak ten, III RP jest PRL-bis-em, a nie wolnym i niepodległym państwem.

b
benito
W dniu 29.06.2017 o 14:33, Gość napisał:

historyczną a zarazem tragiczną bo tu ktoś wspomniał ze gdyby się oczyścił to by nie było problemu. Ale nie,lepiej pieprzyć głupoty że:1-podpisał2-nie podpisał3-podpisał bo wszyscy podpisywali4-podpisał bo chciał oszukać oficerów z sb (matoł)5-oficer prowadzący nazywał sie bolek6-założony w stoczni podsłuch miał kryptonim bolek (od kiedy to podsłuchy mają kryptonimy,głupek)nie chciałbym pisać wszystkiego co myślę o tym człowieku bo nie chce sobie podnosić ciśnienia . Niestety,facet się skompromitował w oczach Narodu kłamstwem i oszustwem. Gdyby był zagrożeniem dla PRL to by go sprzątneli jak Ks. Popiełuszkę. Dla mnie to postać tragiczna w tym sensie że mógł do historii przejść czysty jak prześcieradło przed nocą poślubną a tak,zostaną na jego osobie przykre i kompromitujące cienieps. nie jestem pisowcem,popieram Kukiz 15

Jakie to ma znaczenie,czy coś podpisał czy nie podpisał w świetle wydarzeń,które nastąpiły w kraju z jego udziałem?

Jaką postać historyczną,którą można nazwać bohaterem narodowym potrafisz wymienić bez obawy,że znajdują się w jej życiorysie wstydliwe fakty?

Nie pisz,jeśli potrafisz,że jakiś ksiądz /w tym przypadku Popiełuszko/ był zagrożeniem dla PRL-u.

Jego zabicie przez SB-ków było raczej rodzajem wewnętrznych rozgrywek w łonie ówczesnej władzy niż reakcją na jakieś zagrożenie. Ten system się po prostu walił wszędzie,gdzie go zainstalowano a Popiełuszki tam nie było. Może kiedyś wyjdą na jaw prawdziwe motywy zabicia księdza Popiełuszki. Skoro władze nie uważały Kościoła za zagrożenie,tym bardziej nie mogły uważać za zagrożenie pojedynczego kapłana.

Masz prawo do własnej oceny każdego polityka,to nie ulega wątpliwości. Niechby jednak podstawy do tej oceny trzymały się faktów a nie mitów.

G
Gość

dodałbym jeszcze niewarygodną bufonadę,megalomanię i prostactwo z elementami chamstwa "durnia mamy za prezydenta". On za to wspaniale "rządził" i w efekcie sldowiec z przeszłością komunistyczną został prezydentem. Nie szanuje swoich koleżanek i kolegów z Solidarności ,którzy tak samo jak on walczyli o Wolną Polskę. Przykro się słucha wypocin tego pana,ja naprawdę nie mam pojęcia jak on może mieć gdziekolwiek wykłady i po pierwsze kto go zaprasza i kto tego słucha. Czy się da tego słuchać czy tłumacze nadrabiają. Chciał pałować Solidarność ,człowiek z pokojową nagrodą nobla, chciał łączyć Polskę z Niemcami a teraz skumał się z kodziarzami. Wstyd panie Wałęsa,kiedys mialem pana za legendę ale w świetle nie tylko faktów historycznych ale też tego jak sie pan obecnie zachowuje straciłem szacunek do pana. Przykro mi z tego powodu ale taka jest prawda

G
Gość

historyczną a zarazem tragiczną bo tu ktoś wspomniał ze gdyby się oczyścił to by nie było problemu. Ale nie,lepiej pieprzyć głupoty że:

1-podpisał

2-nie podpisał

3-podpisał bo wszyscy podpisywali

4-podpisał bo chciał oszukać oficerów z sb (matoł)

5-oficer prowadzący nazywał sie bolek

6-założony w stoczni podsłuch miał kryptonim bolek (od kiedy to podsłuchy mają kryptonimy,głupek)

nie chciałbym pisać wszystkiego co myślę o tym człowieku bo nie chce sobie podnosić ciśnienia . Niestety,facet się skompromitował w oczach Narodu kłamstwem i oszustwem. Gdyby był zagrożeniem dla PRL to by go sprzątneli jak Ks. Popiełuszkę. Dla mnie to postać tragiczna w tym sensie że mógł do historii przejść czysty jak prześcieradło przed nocą poślubną a tak,zostaną na jego osobie przykre i kompromitujące cienie

ps. nie jestem pisowcem,popieram Kukiz 15

b
benito
W dniu 29.06.2017 o 14:00, bolekzGdańska napisał:

Schizofrenia paranoidalna to przykra dolegliwość umysłowa, której charakterystycznym objawem są urojenia prześladowcze. Chory nie odbiera otaczającego go świata takim, jakim on jest naprawdę, ale w sposób całkowicie błędny. Co najgorsze te wszystkie omamy i urojenia chory przeżywa, jako otaczającą go rzeczywistość. Szkoda każdej sekundy w Twoim przypadku. Wal natychmiast do Jarosławia na Kościuszki do "prewentorium". Nie musisz mieć skierowania od rodzinnego. Z tym schorzeniem przyjmują całodobowo. Nie bój się elektrowstrzasów, bo w Twoim przypadku zastosowana ich znaczna ilość to jedyny dla Ciebie ratunek. Szkoda czasu. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Jak już wrócisz do pełnej świadomości to daj "cynę" jak się czujesz. Powodzenia.

Właśnie o takich jak ty prostakach,bez wiedzy i wyobraźni napisałem powyżej. Nic na temat wątku jako idiota dziedziczny nie spłodziłeś, tylko się uczepiłeś mnie. Skoro polecasz jakiś szpital,pewnie byłeś tam  pacjentem a medycy okazali się bezradni. Na wady genetyczne nadal leków brak.

Przypomnę,że ten wątek tematyczny jest o umorzeniu śledztwa przez IPN. Przyznano w ten sposób pośrednio,że w posiadanych przez Instytut materiałach,oryginalne dokumenty mieszają się z podrobionymi. Co panu Wałęsie ani nie zaszkodzi ani nie pomoże.On już jest postacią historyczną.

 

b
bolekzGdańska
W dniu 29.06.2017 o 13:14, benito napisał:

Prostactwu zawsze bardziej wychodzą wyzwiska i poniżanie drugiego,niż pokazanie w czym są lepsi.Pan Wałęsa był szefem wielkiego ruchu społecznego. Wątpię,czy dzięki temu,iż współpracował z bezpieką. W końcu został przez większość wyborców wybrany na urząd prezydenta. To także nie bardzo można uznać za efekt współpracy.Rozpatrywanie dzisiaj,czy był współpracownikiem /co trudno wykluczyć/,czy nim nie był,należy powierzyć historykom,bo przebiegu zdarzeń z przeszłości się zmienić nie uda. Ma facet zagwarantowane miejsce w historii,ma też zasługi a szczekanie piesków, bezzębnych kundelków,którym w życiu tylko włosy wyszły,nic nie spowoduje. Zawiść i zazdrość,to cechy wielu Polaków,które od wieków są opisywane przez pisarzy polskich i zagranicznych.

 

Schizofrenia paranoidalna to przykra dolegliwość umysłowa, której charakterystycznym objawem są urojenia prześladowcze. Chory nie odbiera otaczającego go świata takim, jakim on jest naprawdę, ale w sposób całkowicie błędny. Co najgorsze te wszystkie omamy i urojenia chory przeżywa, jako otaczającą go rzeczywistość. Szkoda każdej sekundy w Twoim przypadku. Wal natychmiast do Jarosławia na Kościuszki do "prewentorium". Nie musisz mieć skierowania od rodzinnego. Z tym schorzeniem przyjmują całodobowo. Nie bój się elektrowstrzasów, bo w Twoim przypadku zastosowana ich znaczna ilość to jedyny dla Ciebie ratunek. Szkoda czasu. Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia. Jak już wrócisz do pełnej świadomości to daj "cynę" jak się czujesz. Powodzenia.

b
benito

Prostactwu zawsze bardziej wychodzą wyzwiska i poniżanie drugiego,niż pokazanie w czym są lepsi.

Pan Wałęsa był szefem wielkiego ruchu społecznego. Wątpię,czy dzięki temu,iż współpracował z bezpieką. W końcu został przez większość wyborców wybrany na urząd prezydenta. To także nie bardzo można uznać za efekt współpracy.

Rozpatrywanie dzisiaj,czy był współpracownikiem /co trudno wykluczyć/,czy nim nie był,należy powierzyć historykom,bo przebiegu zdarzeń z przeszłości się zmienić nie uda. Ma facet zagwarantowane miejsce w historii,ma też zasługi a szczekanie piesków, bezzębnych kundelków,którym w życiu tylko włosy wyszły,nic nie spowoduje. Zawiść i zazdrość,to cechy wielu Polaków,które od wieków są opisywane przez pisarzy polskich i zagranicznych.

 

G
Gość
W dniu 29.06.2017 o 11:18, gość napisał:

"Pan" Wałęsa sam się ośmieszył-pajac jak chorągiewka na wietrze-to ja obaliłem komunę,to ja przeskoczyłem płot-JA,JA,JA-zapomniał o kolegach z Solidarności i teraz pluje na nich.Woli towarzystwo Kwacha, Komoruskiego i KODowców-niech se teraz z nimi skacze....a i niech zdejmie Matkę Boską z klapy,bo to już hipokryzja...

Bolek jest lepszy od Adama Małysza. Przeskoczył płot i to bez bułki,bez banana i bez nart ;)

niech nie wciska kitu bo podwiozła go motorówka SB

G
Gość

to pierwszy przypadek że Matka Boska jeździ na ośle od 2000 lat. Nadęty bufon i prostak ,co nawet po polsku nie potrafi się wysłowić. Zgadzam się z głosami powyższymi

G
Gość

stwierdzenie faktu ,że wałęsa był agentem i kapusiem co ma potwierdzenie w dokumentach i swiadkach nie jest robieniem mu krzywdy a stwierdzeniem prawdy,natomiast ten zarozumiały czlowiek w zyciu się do tego nie przyzna i będzie kłamał nadal

g
gość

"Pan" Wałęsa sam się ośmieszył-pajac jak chorągiewka na wietrze-to ja obaliłem komunę,to ja przeskoczyłem płot-JA,JA,JA-zapomniał o kolegach z Solidarności i teraz pluje na nich.Woli towarzystwo Kwacha, Komoruskiego i KODowców-niech se teraz z nimi skacze....a i niech zdejmie Matkę Boską z klapy,bo to już hipokryzja...

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki