Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Inwestycje kolejowe na Pomorzu za 6 mld zł ułatwią podróże i dostęp do portów

Kazimierz Netka
Wizytacja  inwestycji na kolejowej trasie towarowej nr 226  - most na Martwej Wiśle
Wizytacja inwestycji na kolejowej trasie towarowej nr 226 - most na Martwej Wiśle Przemek Świderski
Przykrycie wąwozu z torami w centrum Gdańska, zbudowanie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, kursowanie Pendolino - te zdarzenia spowodowały, że na torach w Pomorskiem robi się ciasno. Utrudnione zostało skomunikowanie kolejowe morskich portów Trójmiasta z lądem. Ma być lepiej - zapewniali w środę w Gdańsku reprezentanci rządu oraz spółki PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Przekazany do konsultacji społecznych Krajowy Program Kolejowy przewiduje 12 projektów do realizacji na terenie województwa pomorskiego. - Obejmuje on inwestycje wokół portów w Gdyni i Gdańsku oraz na trasie Bydgoszcz - Trójmiasto i Gdynia - Słupsk - zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Na liście podstawowej jest 10 projektów za ponad 5,7 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje 2 projekty za około 325 mln zł.

- PKP Polskie Linie Kolejowe SA w obecnej perspektywie zakładają znaczącą poprawę dla przewozów towarowych. To m.in. dobre połączenie do bałtyckich portów i sprawne wyjazdy ze Śląska. Poprawa trasy Trójmiasto - Bydgoszcz, na którą planujemy w granicach województwa pomorskiego wydać około 1,2 mld zł zapewni zarówno sprawniejszy przewóz towarów jak i lepsze połączenia aglomeracyjne - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Dzięki dobudowie dodatkowych torów oraz elektryfikacji odcinka Maksymilianowo - Gdynia Główna, na linii łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem powstanie nowa możliwość - alternatywny korytarz dla transportu towarowego, obsługującego port morski w Gdyni. Takie rozwiązanie uwolni linię średnicową Gdynia - Gdańsk od ruchu towarowego i usprawni kolejową komunikację, tak ważną dla mieszkańców aglomeracji.

Efekty planowanych prac to wygodniejsza i szybsza podróż. Pociągi w relacji Kościerzyna - Gdynia Główna pojadą o ok. 16 minut krócej niż obecnie (czas skróci się z 1h 16 min do ok. 1h). Dzięki dobudowie dodatkowych torów, o 15 minut skróci się czas dojazdu na trasie Gdynia Główna - Słupsk.

- Dobiega końca jedna z najważniejszych modernizacji szlaku towarowego z Pruszcza Gdańskiego do Portu Gdańsk, informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończono prace związane z budową nowych i modernizacją istniejących torów na linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku. Pociągi będą mogły też zwiększyć prędkość z 20 - 40 km na godzinę do 100 km na godzinę.

Czytaj więcej na ten temat: Nowy most nad Martwą Wisłą gotowy. Pociągi pojadą nawet "setką" [ZDJĘCIA]

[email protected]

Cały artykuł na ten temat przeczytasz w czwartkowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 11.08.2016 r. albo kupując e-wydanie gazety

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki