Inwentaryzacja urządzeń reklamowych w Pruszczu Gdańskim. Uchwała krajobrazowa coraz bliżej |GALERIA

Anna Gawrońska
Anna Gawrońska
Inwentaryzacja urządzeń reklamowych w Pruszczu Gdańskim
Inwentaryzacja urządzeń reklamowych w Pruszczu Gdańskim UM Pruszcz Gdański
Zakończyła się pierwsza w historii Pruszcza Gdańskiego inwentaryzacja urządzeń reklamowych. Zadanie wykonano przy wykorzystaniu nowych technologii. Fotorejestracja i skaning laserowy 3D objęły zasięgiem ulice o łącznej długości 102 km. To wszystko w ramach planowanej uchwały krajobrazowej.

Uchwała krajobrazowa coraz bliżej w Pruszczu Gdańskim

Inwentaryzacja urządzeń reklamowych została zrealizowana w związku z trwającym procesem opracowania tzw. uchwały krajobrazowej na terenie miasta Pruszcz Gdański. Zebrane dane są ważnym elementem, potrzebnym do właściwej oceny miejskiej przestrzeni i będą pomocne podczas przygotowywania oraz wdrażania tych przepisów.

 - Trwające od marca do października 2022 r. prace pozwoliły uzyskać dane, które będą bardzo pomocne podczas kolejnych etapów wprowadzania uchwały w naszym mieście - mówi Janusz Wróbel, burmistrz Pruszcza Gdańskiego. - Dzięki inwentaryzacji poznaliśmy m.in. szczegółowe rozmieszczenie nośników z podziałem na ich typy, natężenie ich ze względu na liczbę oraz powierzchnię czy też zagęszczenie urządzeń reklamowych na poszczególnych odcinkach danej drogi.

Ile reklam w Pruszczu Gdańskim?

Łącznie w Pruszczu Gdańskim zinwentaryzowano 5709 nośników. Wśród tych danych znajdziemy aż 30 typów reklam, są to m.in. reklamowe siatki ochronne, billboardy, kasetony reklamowe, flagi reklamowe, słupy ogłoszeniowo-reklamowe czy ekrany świetlne. Zdecydowany prym wiodą reklamy będące formą wyklejki na przeszklonych elementach elewacji, jest ich łącznie 1623 sztuk, co stanowi 28% wszystkich zinwentaryzowanych urządzeń reklamowych. Kolejne to tablice pełne – 1248 sztuk i banery reklamowe 1071 sztuk.

- Obecnie cała baza poddawana jest skrupulatnej analizie, dzięki czemu będziemy w stanie jeszcze lepiej poznać kondycję naszej przestrzeni miejskiej pod kątem reklam, w tym także ocenić kierunki oraz działania, jakie należy podjąć, aby tę przestrzeń uporządkować - wyjaśnia Radosław Klaczkowski, zastępca burmistrza ds. komunalnych. - Wśród zinwentaryzowanych reklam wydzielono także grupę 974 szyldów reklamowych, co udało się zdefiniować dzięki uzyskanej z GUS-u bazie danych przedsiębiorców. Te wszystkie analizy, dane będą dla nas doskonałym materiałem do podjęcia dyskusji z mieszkańcami i przedsiębiorcami. Pierwsze konsultacje w tym zakresie planujemy wykonać w przyszłym roku.

Zbadano, gdzie jest najwięcej nośników reklam

Sama ilość czy typy urządzeń reklamowych to nie wszystko. Kompleksowej analizie poddano także natężenie występowania nośników ze względu na ich liczebność oraz powierzchnię. Natężenie reklam, ze względu na liczbę, możemy zaobserwować na poniższej mapie. Największym skupiskiem reklam są główne arterie miejskie, centrum miasta oraz okolice centrów handlowych. Podobnie ma się sprawa, jeśli chodzi o zagęszczenie reklam liczone na odcinkach dróg o długości 100 m. Są to dane, które potwierdzają wstępne założenia. Te przestrzenie z pewnością zostaną poddane dodatkowym analizom i będą stanowiły oś niejednej dyskusji.

Inwentaryzacja urządzeń reklamowych w Pruszczu Gdańskim
Inwentaryzacja urządzeń reklamowych w Pruszczu Gdańskim UM Pruszcz Gdański

- Przed nami czas wytężonej pracy związanej z analizą danych i porządkowaniem przestrzeni miasta. W roku 2023 będziemy chcieli, aby do dyskusji nad obecnym stanem oraz konstrukcją wytycznych dołączyli mieszkańcy i przedsiębiorcy, o szczegółach będziemy informować na bieżąco – dodaje burmistrz Janusz Wróbel.

Wyniki inwentaryzacji stanowią ważne źródło informacji dotyczące bazowego stanu przestrzeni miejskiej przed wejściem w życie planowanych przepisów. Zanim jednak powstaną jakiekolwiek zapisy, pruszczan czekają debaty związane z zasadami i wytycznymi, jakie mają mieć wpływ na poprawę estetyki przestrzeni publicznej miasta Pruszcz Gdański.

ZOBACZ TEŻ:

Pruszcz Gdański. Suszone grzyby na poczcie. Funkcjonariusze KAS przejęli przesyłkę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku gastronomicznym

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie