Inicjatywa stworzenia Pomorskiej Doliny Wodorowej

RED
mat.prasowe
Port Gdynia oprócz gigantycznych inwestycji mających na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych, realizuje również wiele projektów prośrodowiskowych w ramach zrównoważonego rozwoju. Podążając w kierunku idei „green port” - Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał deklaracje ws. powołania inicjatywy „Pomorska Dolina Wodorowa”, której koordynatorem został Klaster Technologii Wodorowych i Czystych Technologii Węglowych.

Jako najbardziej uniwersalny nad Bałtykiem, Port Gdynia kompleksowo zarządza działaniami w zakresie zwiększania parametrów technicznych, umożliwiając zawijanie coraz większych jednostek oraz w obszarze ochrony środowiska. Zarząd Morskiego Portu Gdynia prowadzi swoją działalność w sposób odpowiedzialny, z troską o otoczenie i z dbałością o środowisko. W tym roku z sukcesem w Porcie Gdynia wprowadzona została usługa regularnego bunkrowania statków zielonym paliwem LNG na preferencyjnych warunkach.

- Możliwość bunkrowania statków jednym z najczystszych paliw dostępnych na rynku pozycjonuje Port Gdynia jako kolejny „zielony port” sieci bazowej TEN-T. Zgodnie z dyrektywą w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych, najpóźniej do końca 2025 r., porty morskie w Polsce zobligowane są do zapewnienia tego rodzaju usługi. Statki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG coraz częściej opuszczają stocznie, co stanowi poważne wyzwanie dla portów w zakresie obsługi tych jednostek - komentuje Adam Meller - Prezes Zarządu.

Mając na względzie zadania związane z wdrożeniem europejskich wytycznych dotyczących możliwości i zasad stosowania paliw alternatywnych oraz dostrzegając konieczność podejmowania zdecydowanych działań stanowiących odpowiedź na wyzwania wynikające ze zjawiska zmian klimatycznych, Port Gdynia wraz z partnerami zadecydowali o współpracy w kilku kluczowych obszarach:
- Budowy dostępności paliwa wodorowego w celu wykorzystania go w lądowych i morskich środkach transportu publicznego oraz towarowego, jak również infrastruktury technicznej obsługi portów.
- Kreowania możliwości inwestycyjnych i rozwijania krajowych oraz zagranicznych kontaktów gospodarczych.
- Prowadzenia działań badawczo-rozwojowych.
- Przygotowania systemu prawnego i budowania świadomości społecznej.
- Przygotowania wykwalifikowanych kadr.
- Prowadzenia działań informacyjnych dla przedsiębiorców i inwestorów.
- Budowania relacji międzynarodowych, pozwalających na finansowanie innowacyjnych projektów wykorzystujących technologie wodorowe oraz wymianę wiedzy technicznej.

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie