Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ilu klientów straciły łódzkie centra handlowe przez pandemię? Mamy dokładne dane, nie wygląda to dobrze. Kto stracił najwięcej?

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Nawet 82 proc. mniej klientów odwiedziło centra handlowe w czasie pandemii koronawirusa. To wynik Złotych Tarasów w Warszawie i Galerii Bałtyckiej. Tak wynika z badania Proxy.Cloud, w którym znalazły się także dane dotyczące centrów handlowych w Łodzi.Do badania ruchu w galeriach handlowych wykorzystano telefony komórkowe: prowadzono obserwację ich ruchu. Pozwoliło to precyzyjnie wykazać zarówno liczbę wizyt, jak i liczbę unikalnych klientów odwiedzających poszczególne centra. Badanie obejmuje maj 2020, maj 2021 - w odniesieniu do okresu sprzed pandemii.Czytaj dalej
Nawet 82 proc. mniej klientów odwiedziło centra handlowe w czasie pandemii koronawirusa. To wynik Złotych Tarasów w Warszawie i Galerii Bałtyckiej. Tak wynika z badania Proxy.Cloud, w którym znalazły się także dane dotyczące centrów handlowych w Łodzi.Do badania ruchu w galeriach handlowych wykorzystano telefony komórkowe: prowadzono obserwację ich ruchu. Pozwoliło to precyzyjnie wykazać zarówno liczbę wizyt, jak i liczbę unikalnych klientów odwiedzających poszczególne centra. Badanie obejmuje maj 2020, maj 2021 - w odniesieniu do okresu sprzed pandemii.Czytaj dalej Manufaktura
Nawet 82 proc. mniej klientów odwiedziło centra handlowe w czasie pandemii koronawirusa. To wynik Złotych Tarasów w Warszawie i Galerii Bałtyckiej. Tak wynika z badania Proxy.Cloud, w którym znalazły się także dane dotyczące centrów handlowych w Łodzi.

Do badania ruchu w galeriach handlowych wykorzystano telefony komórkowe: prowadzono obserwację ich ruchu. Pozwoliło to precyzyjnie wykazać zarówno liczbę wizyt, jak i liczbę unikalnych klientów odwiedzających poszczególne centra. Badanie obejmuje maj 2020, maj 2021 - w odniesieniu do okresu sprzed pandemii.

Kto stracił najwięcej?

W kraju najwięcej straciły Złote Tarasy oraz Galeria Bałtycka, które w maju 2020 straciły aż 82 proc. unikalnych klientów. W Starym Browarze w Poznaniu liczba unikalnych klientów spadła o 80 proc.

- Monitorujemy centra, w których działalność prowadzą nasi członkowie i widzimy, że owszem klienci wracają na zakupy, jednakże ruch jest daleki od poziomów, do jakich przywykliśmy przed pandemią - komentuje Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług. - Dane można podsumować jednym zdaniem - odwiedzalność spadła w sposób istotny dla prowadzących działalność handlową na terenie galerii.

Jak wypadły łódzkie centra handlowe?
W badaniu znalazły się także informacje dotyczące Łodzi i wybranych centrów handlowych. W sumie w maju 2020 w łódzkich galeriach liczba unikalnych klientów spadła o 49 proc., natomiast w maju 2021 spadek wyniósł 48 proc. (w obu przypadkach w porównaniu do maja 2019).

Galeria Łódzka straciła najwięcej klientów w maju 2020, gdy ich liczba spadła o 59 proc., natomiast w maju tego roku było to o 48 proc. klientów mniej niż przed pandemią. Manufakturę w maju 2020 odwiedziło o 56 proc. kupujących mniej niż rok wcześniej, taki sam wynik centrum osiągnęło w maju 2021. Najmniej stracił natomiast Port Łódź: w maju 2020 odwiedziło go o 32 proc. klientów mniej niż w 2019 roku, natomiast w maju tego roku - 40 proc. mniej. To głównie zasługa Ikei, która nie w czasie wszystkich lockdownów była zamykana.

Zabrakło rozrywki i gastronomii

Zdaniem Sławomira Murawskiego, dyrektora Manufaktury, wynik centrum można tłumaczyć dłuższym zamknięciem części rozrywkowej. Przypomina, że strefa gastronomiczno-rozrywkowo-kulturalna zaczęła funckjonować dopiero od połowy maja, po wiosennym, czwarty już lockdownie i to z dużymi obostrzeniami.

- Rzeczywiście, nasz poziom odwiedzalności w maju nie osiągnął jeszcze poziomu z analogicznego okresu sprzed pandemii - przyznaje dyrektor centrum. - Porównując jednak tegoroczny maj z majem 2020 widzimy znaczny wzrost liczby wizyt w Manufakturze. Goście coraz chętniej korzystają z naszej oferty handlowo-usługowej i gastronomicznej. Duży wpływ na to ma na pewno program szczepień, który daje im poczucie bezpieczeństwa.

Dyrektor jest przekonany, że wraz z dalszym znoszeniem obostrzeń, łodzianie chętnie powrócą także do udziału w wydarzeniach kulturalnych i sportowych, tak jak było to podczas obchodów 15-lecia Manufaktury, Dnia Dziecka czy 25. edycji Basketmanii.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki