Z punktu widzenia kibiców, zakończone niedawno halowe mistrzostwa świata w lekkoatletyce były przede wszystkim doskonałą okazją do zachwycania się umiejętnościami światowej czołówki w tej dyscyplinie. Nieco inaczej jednak spoglądają na to sami organizatorzy. Dla Sopotu impreza była znakomitą szansą promocji na szeroką skalę liczącego nieco ponad 38 tys. mieszkańców miasta. Jak wynika z badań, nasz kurort, zgodnie z założeniami, został zauważony w świecie.
Szczegółowej analizy podjęła się wrocławska firma Pentagon Research, zajmująca się marketingiem sportowym, a także monitorowaniem mediów. Z jej raportów wynika, że tylko w sobotę, 8 marca w kanałach telewizyjnych zanotowano 31 175 efektywnych ekspozycji logotypów sponsorów związanych z HMŚ w Sopocie. Gwoli wyjaśnienia, ekspozycje efektywne to takie, które są wyraźne, dobrze widoczne, trwają podczas transmisji tv co najmniej sekundę, a także nie są fragmentaryczne (min. 80 proc. widoczności). Zlicza się je z iloczynu wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program.
Dla Sopotu najważniejsze jest to, że logo miasta, a także oficjalny logotyp HMŚ był najczęściej pojawiającym się znakiem graficznym na wizjach drugiego dnia zawodów. Łącznie nasz kurort odnotował 4278 efektywnych ekspozycji. Co ciekawe, za plecami Sopotu znalazły się takie marki jak Seiko (japońska firma zajmująca się pomiarami w poszczególnych konkurencjach), VTB (rosyjski bank) czy doskonale znane wszystkim firmy Canon i Adidas. Podczas badania zmonitorowano w sumie 40 marek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?