Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam"

Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam"
Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam" Adam Jankowski
Minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin spotkał się dziś z przedstawicielami Izby Wydawców Prasy, aby rozmawiać z nimi o planowanym przez rząd podatku od mediów. - Oczekujemy ze strony Ministerstwa Finansów albo wycofania się z tego projektu, albo jego głębokiej rewizji – oświadczył wicepremier. Okazuje się, ze podatek od mediów to nie jedyny problem wydawców. Rządowa ustawa zawiera także zapisy dotyczące utworów puszczanych w stacjach radiowych.

- Dzisiaj rozpoczynam, nie jako prezes partii, ale jako minister odpowiedzialny za gospodarkę, konsultacje z przedsiębiorcami na temat podatku medialnego – zapowiedział Jarosław Gowin podczas środowej konferencji prasowej.

Potwierdził, że w tym celu spotka on-line z Izbą Wydawców Prasy.

Wicepremier oświadczył również, że w ciągu najbliższych dni przewidziane są spotkania z branżą e-commerce i branżą agencji reklamowych. - Najdalej w ciągu kilkunastu dni będzie jasne stanowisko resortu w tej sprawie – zapewnił. - Oczekujemy ze strony Ministerstwa Finansów albo wycofania się z tego projektu, albo jego głębokiej rewizji – dodał Gowin.

Terlecki: Jestem gorącym zwolennikiem tego projektu

O kwestę podatku od reklam pytany był w Polskim Radiu wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki. – Jestem gorącym zwolennikiem tego projektu. Oczywiście jest pytanie, na ile on jest już gotowy, na ile jest dopracowany i na ile jest realne jego przeprowadzenie – stwierdził szef kluby PiS.

Polityk stwierdził, że protesty przeciwko proponowanej ustawie dotyczą „pomysłu, żeby media, szczególnie media zagraniczne, wielkie koncerny medialne płaciły podatki w Polsce i płaciły te podatki sprawiedliwie, tak jak płacą polskie”. - Chodzi o to, żeby płaciły sprawiedliwie, że nie była to sytuacja, że ich dochody, zyski, przychody, jak to nazwiemy, były rażąco wyższe niż firm, które działają w Polsce i płacą normalnie podatki w Polsce – mówił Terlecki.

Podatek od mediów

Na początku lutego w wykazie prac legislacyjnych rządu wpisany został projekt ustawy zakładający pobieranie od mediów składki z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej. Jak tłumaczy rząd połowa wpływów z nowego podatku trafi m.in. do NFZ.
Ponadto twierdzi, że chce w ten sposób opodatkować mi.in. międzynarodowych gigantów, jak Google, Facebook czy Apple. Media prywatne protestują i nazywają to haraczem.

W związku z tym w ubiegłym tygodniu część wydawców zainicjowała akcję „Media bez wyboru”.

Także w ubiegłym tygodniu Porozumienie Jarosława Gowina zadeklarowało, że nie poprze w głosowaniu ustawy wprowadzającej podatek od mediów w obecnym kształcie.

Rząd ingeruje w czas antenowy

Nadawcy radiowi o zasięgu zarówno ogólnopolskim, ponadregionalnym, jak i lokalnym są przeciw podniesieniu minimalnego udziału utworów polskojęzycznych z 33 proc. do 49 proc. w wystosowali do rządu w tej sprawie list do rządu - informują Wirtualne Media.

Bowiem zapisy dotyczące czasu antenowego zawarto jako przepisy przejściowe w projekcie Ministerstwa Finansów o podatku od wpływów reklamowych. Ponadto w ustawie czytamy, że nadal w stacjach radiowych powinno być minimum 60 proc. treści po polsku („z wyłączeniem programów tworzonych w całości w języku mniejszości narodowej lub etnicznej, lub w języku regionalnym”) w godzinach 5-24.

Zdaniem radiowców podwyższenie minimalnego udziału utworów polskojęzycznych z 33 proc. do 49 proc. będzie miało katastrofalne skutki dla polskiej radiofonii, a na zmianie straci też skarb państwa i sami krajowi artyści, którym „ta zmiana ma ponoć pomóc”.

Dodają, że na propozycji rządu zyskają przede wszystkim wielkie światowe koncerny internetowe – zwłaszcza platformy streamingowe typu Spotify, Tidal, Deezer, Google Play Music, Apple Music, Amazon Music Unlimited itp.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Gowin spotkał się z wydawcami. „Oczekujemy od Ministerstwa Finansów wycofania się z projektu podatku od reklam" - Portal i.pl

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki