Gm. Kolbudy: Po protestach wraca wariant czerwony obwodnicy

Joanna Łabasiewicz
Protesty grupy mieszkańców gminy Kolbudy przyniosły skutek. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że Departament Przygotowania Inwestycji rekomenduje dodatkowo do dalszych prac wariant IA i IA-2, tzw. wariant czerwony, w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta (OMT).

Został on przywrócony po tym, gdy mieszkańcy złożyli w GDDKiA protest, pod którym się podpisało niemal 500 osób. Mieszkańcy Lublewa zauważają, że wariant czerwony jest o wiele korzystniejszy pod względem społecznym niż pozostałe, bo przewiduje najmniej wyburzeń budynków i szklarni na terenie gminy. Przyczyną protestu było także nieprawdziwe, ich zdaniem, uzasadnienie rekomendacji wariantu tzw. pomarańczowego jako uwzględniającego postulaty mieszkańców w ramach obwodnicy metropolitalnej.

Lębork: Będą protestować przeciw wersji południowej S6

- Obecnie trwa kolejny etap prac studialnych nad drogą ekspresową, tak zwane Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiej GDDKiA. - Stanowi ono dalsze doprecyzowanie przebiegu wariantów i między innymi zaprojektowanie elementów infrastruktury drogi ekspresowej. Na początku lipca będzie zorganizowana kolejna tura spotkań z mieszkańcami, by poznać ich opinie na temat opracowanych rozwiązań. Do końca roku powinien być wybrany ostateczny wariant drogi.

Lublewo: Chcą innego przebiegu obwodnicy metropolitalnej

Mieszkańcy uważają jednak, że sukces jest połowiczny.

- Nie dostaliśmy co prawda oficjalnego pisma w tej sprawie i trudno mi komentować te doniesienia - mówi pan Mariusz ze Stowarzyszenia Gmina Nasz Dom w Lublewie. - Dobrze, że protest przyniósł efekt i przywrócono wariant czerwony, jednak naszym zamierzeniem jest, by ten wariant ewaluował o postulaty wszystkich mieszkańców gminy.

Protestującym zależało, by wariant czerwony szerszym łukiem omijał osiedle Sarnia Dolina w Bąkowie.
- Była analizowana korekta tego wariantu w rejonie doliny, ale ta zmiana wymuszałaby przebudowę linii wysokiego napięcia 400 kV na odcinku jednego kilometra w terenie zwartej zabudowy w rejonie Lublewa, co jest niewykonalne - wyjaśnia Piotr Michalski. - Było to konsultowane także z zarządcą linii, Polskimi Sieciami Energetycznymi.

Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej

W najbliższym czasie członkowie stowarzyszenia spotkają się z przedstawicielami GDDKiA.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kapota

Te 1400 podpisów jest PRZECIW wszystkim wariantom a nie za pomarańczowym. Dodatkowe 500 jest stricte przeciw pomarańczowemu. Proszę nie kłamać!

a
anonim

Albo ja nie umiem liczyć, albo Pan ma problemy z matematyką.
Skoro cała gmina chce wariantu pomarańczowego, to skąd te 500 osób przeciwko? To ponad 25% wszystkich podpisów (1400 + 500) a nie jakiś marny promil.

E
ETYKA

UWAGA ! Ten redaktor MANIPULUJE ! Cała gmina oprócz garstki krzyskaczy jest przeciwko wariantowi czerwonemu ! Gmina KOLBUDY CHCE WARIANTU POMARAŃCZOWEGO !!!

Ludzie którzy sa za Pomarańczowym złożyli ponad 1400 podpisów a nie marne 500.

Pani Redaktor proszę nie nadużywać funkcji dziennikarza i Dziennika Bałtyckiego do manipulowania ludźmi.
Funkcja dziennikarza zobowiązuje do zachowania etycznego. Ludzie widzą co Pani robi.

c
cleo

śmiech na sali. Ta obwodnica powstanie po 5-tym rozbiorze polski, około roku 3000, gdy gdańsk wróci do prus.