- To jedyna taka europejska nagroda. Jej zdobycie wiąże się z ogromnym prestiżem. A to przekłada się na wiele dziedzin, m.in. na popularność festiwalu czy ułatwienie komunikowania o nim na całą Europę - mówi Mikołaj Ziółkowski, szef Heineken Open'er Festival. - Tę popularność pokazuje chociażby fakt, że w tym roku w pierwszej turze głosowania na gdyński festiwal swoje głosy oddało dwa razy więcej osób niż podczas całego konkursu w zeszłym roku - dodaje.
Ale Open'er to również wizytówka Gdyni. - Ten festiwal jest jednym z najciekawszych wydarzeń w Polsce i w Europie. Może dziesięć lat temu byłoby dziwne, aby wykorzystywać go do promocji miasta, ale dzisiaj spektakularne wydarzenia kulturalne są jednym z ważniejszych narzędzi międzynarodowej promocji - tłumaczy Ziółkowski.
Na czym polega fenomen tego festiwalu, który stał się już wydarzeniem kultowym? Mikołaj Ziółkowski uważa, że to zasługa publiczności. - Open'er ma jedną z najlepszych publiczności, żywo zainteresowaną muzyką. Wielokrotnie spotkałem się z osobami, które przed festiwalem kupowały płyty wykonawców, którzy mieli wystąpić, żeby poznać ich muzykę. Taka publiczność to niewątpliwie nasza główna siła - podsumowuje.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 12 stycznia 2011 roku.
Swoje głosy na Heineken Open'er Festival można oddawać na stronie internetowej eu.festivalawards.com. Wśród osób, które oddadzą swój głos, rozlosowana zostanie nagroda Dream Summer - jedna osoba zdobędzie 2 bilety na każdy festiwal, który wygra w trakcie tegorocznej edycji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?