Gigantyczny tłok w pociągach z Tczewa do Chojnic. Powstanie specjalny węzeł integracyjny?

Agnieszka Kamińska
Udostępnij:
Pasażerowie narzekają na ogromny tłok, panujący w pociągach relacji Tczew - Chojnice. Władze Starogardu Gdańskiego chcą wystąpić o sfinansowanie nowych pociągów, ma powstać także węzeł integracyjny.

Gigantyczny tłok w pociągach z Tczewa do Chojnic jest już normą. Bywa, że do zatłoczonego składu, który wyjeżdża ze Starogardu Gd. o godz. 15.52, nie da się wsiąść. O tej porze wracają uczniowie ze szkół. O problemie wiedzą na kolei oraz w starogardzkim urzędzie miasta. W magistracie odbyła się nawet debata.

- Chcemy wybudować w Starogardzie węzeł integracyjny, który da mieszkańcom możliwość wyboru środka transportu i łączenia dostępnych form komunikacji w różne kombinacje. Powinniśmy zmierzać w kierunku ułatwienia mieszkańcom tego wyboru poprzez zwiększenie liczby połączeń przez Starogard - twierdzi Przemysław Biesek-Talewski, wiceprezydent Starogardu.

Czytaj też: Tłok w pociągach na trasie Tczew - Trójmiasto. Przewozy Regionalne zmniejszyły liczbę składów

Miasto wystąpi do pomorskiego urzędu marszałkowskiego o sfinansowanie minimum jednej dodatkowej pary pociągów, która rozładuje tłok w godzinach szczytu. Urzędnicy chcą też rozmawiać o korekcie rozkładu jazdy z Przewozami Regionalnymi. Linia Tczew - Czersk jest też przewidziana do modernizacji. Zostanie ona wykonana z dofinansowaniem unijnym do 2022 r.

Miasto będzie też wnioskować do PKP PLK o ujęcie w projekcie przebudowy linii kolejowej nr 203 wiaduktu, który umożliwi poprowadzenie ulicy Skarszewskiej pod torami. Brak bezkolizyjnego przejazdu w perspektywie budowy obwodnicy Starogardu Gd. może się okazać dla miasta poważnym problemem. Swoje uwagi mogą też zgłaszać mieszkańcy (pod adresem ratusz@um.starogard.pl z dopiskiem „kolej”).

agnieszka.kaminska@polskapress.pl

Więcej o sprawie przeczytasz w czwartkowym (31.03.2016r.) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" albo kupując e-wydanie gazety.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wojt
Powinno sie zelektryfikowac linie z Starogardu do Tczewa szybciej by sie można by bylo dostać do trujmiasta to poprawilo by jakość miasta Starogard gd
p
pasazer
Nie rozumiem polityki UM, który chce odnowić część linii Kościerzyna - Chojnice, ale tylko na odcinku Kościerzyna-Lipusz, tylko dlatego, że ma to być część nowej linii do Bytowa, po której mają jeżdzić pociągi PKM. Dlaczego w takim razie nie ma ani jednego połączenia na tej samej linii, która już istnieje, do dużo większych Chojnic? Albo czemu żaden pociąg nie jedzie na odcinku Kościerzyna - Czersk / ew. Kościerzyna-Wierzchucin? Może jakimś dziwnym trafem bardziej opłaca się budować nowe linie niż puszczać pociągi po istniejących?
Ś
Śledź
Powinno zostać odtworzone połaczenie przez Kościerzynę. Przy obecności PKM dałoby to alternatywę...
m
mm
Do Bytowa chca budowac kolej, tymczasem nie potrafia obsluzyc 2 duzych miast (starogard i chojnice) i nieco mniejszego czerska, gdzie linia kolejowa jest i to dwutorowa! Wezel Chojnice w ogole zostal zdegradowany przez kolej i wladze wojewodztwa.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie