Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GIF wstrzymuje emisję kontrowersyjnej reklamy leku wzmacniającego odporność. Powodem nieetyczne wykorzystywanie lęku przed koronawirusem

Sandra Janikowska
Sandra Janikowska
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wstrzymał emisję reklamy znanego leku wzmacniającego odporność - Neosine Forte. Z dostępnych informacji wynika, że w spocie reklamowym widoczna jest grafika przypominająca wizualizację koronawirusa COVID-19. Producent leku nie zgadza się z decyzją GIF-u i zaznacza, że tę grafikę wykorzystuje w reklamach leku już od sześciu lat.
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wstrzymał emisję reklamy znanego leku wzmacniającego odporność - Neosine Forte. Z dostępnych informacji wynika, że w spocie reklamowym widoczna jest grafika przypominająca wizualizację koronawirusa COVID-19. Producent leku nie zgadza się z decyzją GIF-u i zaznacza, że tę grafikę wykorzystuje w reklamach leku już od sześciu lat. Źródło: Aflofarm
Główny Inspektorat Farmaceutyczny wstrzymał emisję reklamy znanego leku wzmacniającego odporność - Neosine Forte. Z dostępnych informacji wynika, że w spocie reklamowym widoczna jest grafika przypominająca wizualizację koronawirusa COVID-19. Producent leku nie zgadza się z decyzją GIF-u i zaznacza, że tę grafikę wykorzystuje w reklamach leku już od sześciu lat.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny powziął decyzję o wycofaniu reklamy leku Neosine Forte, której akcja dzieje się w studiu telewizyjnym. Spot reklamowy przedstawiał rozmowę kobiety i mężczyzny, dotyczącą działania ww. leku. Co ciekawe, w trakcie wymiany zdań podkreślono, że preparat ten wykazuje działanie przeciwwirusowe i jest najlepszym rozwiązaniem w walce z wirusem.

Neosine Forte działa przeciwwirusowo. Wspomaga, podnosząc odporność, żeby infekcje nie wracały. To jedyne tabletki o podwójnej dawce. Działa na wirusy

- tłumaczy mężczyzna.

Następnie ukazane zostało opakowanie produktu i grafiki mające symbolizować jego działanie.

W dalszej części spotu (czas 00:17-00:25) zestawiono zwizualizowane opakowanie przedmiotowego produktu leczniczego oraz wizualizację wirusów nawiązującą do koronawirusa COVID-19. Wirusy te zmniejszają się i znikają stopniowo w taki sposób, że w czasie 00:25 w miejscu, gdzie były czarne wirusy o charakterystycznym kształcie COVID-19, na pomarańczowo-czerwonej płaszczyźnie pokazano dwie niewielkie żółte plamki

- czytamy w decyzji GIF-u.

Właśnie poprzez tą informacja potencjalny odbiorca otrzymuje przekaz sugerujący, że produkt Neosine Forte wykazuje działania zwalczające koronawirusa. Co więcej, może on sugerować, że spożywając ten lek możemy uchronić się przed zakażeniem wirusa COVID-19.

„Wyjątkowo nieetyczne wykorzystywanie lęku przed epidemią”

W uznaniu GIF-u przekaz tegoż spotu reklamowego może sugerować, że produkt leczniczy Neosine Forte wykazuje aktywność wobec koronawirusa COVID-19, co oznacza, że może być stosowany w leczeniu zakażeń tymże wirusem. GIF uzasadnia, że przekaz ten nie znajduje potwierdzenia ani w treści zatwierdzonej Charakterystyki Produktu Leczniczego, ani w treści ulotki dla pacjenta.

W swojej decyzji GIF uznał, że reklama ta:

w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie

Co istotne, decyzja GIF posiada rygor natychmiastowej wykonalności.

Spot reklamowy produktu Neosine Forte był emitowany w telewizji, obecnie nie jest już wyświetlany.

Producent nie zgadza się z decyzją GIF-u

Aflofarm w oświadczeniu przekazanym innym mediom zaznaczył, że nie zgadza się ani z decyzją GIF, ani z trybem postępowania w tej sprawie. Przedsiębiorstwo podkreśliło, że nie pozwolono im odnieść się do postawionych zarzutów.

Decyzję GIF będziemy kwestionować w trybie postępowania sądowo-administracyjnego

- dodaje producent.

Wyjaśnia on także, że treści obecne w reklamie, będącej przedmiotem sporów, zostały oparte na wskazaniach do stosowania leku, które zyskały aprobatę Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych. Co więcej, są one zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Zgodnie z zatwierdzoną przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych dokumentacją rejestracyjną lek Neosine Forte jest produktem przeciwwirusowym

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki