Gdzie i kiedy nie będzie prądu na Pomorzu. Wyłączenia energii w lipcu. Kiedy brak prądu? Awaria prądu. Aktualizacja 1.08.2020 [LISTA]

Tomasz Rowikowski
Wyłączenia prądu na Pomorzu w lipcu 2020. SZCZEGÓŁY >>> KLIKNIJ TUTAJ
Gdzie dzisiaj (1.08.2020) nie będzie prądu? Podajemy planowane wyłączenia prądu w największych pomorskich miastach i powiatach w lipcu 2020. Na liście m.in. Gdańsk, Kosakowo, Somonino, Sierakowice, Kościerzyna, Kartuzy, Chmielno, Starogard Gdański, Sulęczyno, Gniew, Pelplin, Skórcz. Podajemy godziny odcięcia prądu i konkretne adresy, których dotyczą. KLIKNIJ W GALERIĘ ZDJĘĆ

Wyłączenia prądu na Pomorzu 21 sierpnia 2020

Będą czasowe braki energii elektrycznej w wielu miastach w naszym województwie

Podajemy planowane wyłączenia prądu w największych pomorskich miastach. Lepiej być na to przygotowanym.
Podajemy godziny odcięcia prądu i konkretne adresy, których dotyczy.

Sprawdź, kiedy nie będzie prądu w Twojej miejscowości
W galerii zdjęciowej podajemy wykaz godzinowy

Awaria prądu na Pomorzu 1 sierpnia 2020

Zgłaszanie awarii w Enerdze

Aktualne wyłączenia: 991

SMS: AWARIA na nr 3991

Dla połączeń spoza terenu EOP

+48 58 767 43 50

Infolinia

801 404 404

Kiedy należy skontaktować się z numerem 991?

  • gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych, uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
  • gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
  • gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo i powoduje brak zasilania lub zagrożenie dla życia i mienia
  • wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę

Gdy zabraknie prądu

  • sprawdź bezpieczniki, jeśli są sprawne:
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej, jeśli także nie mają:
  • zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy, jeśli nie ma:
  • kliknij tu, by sprawdzić, czy ENERGA-OPERATOR wie już o przerwie w dostawie energii, jeśli Twojej miejscowości/dzielnicy nie ma na mapce zgłoś awarię korzystając z formularza zgłoszeniowego lub tel. na 991 ( +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 dla klientów dzwoniących spoza obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zamieszkania) lub wyślij sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych

Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, kiedy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku, nie należącej majątkowo do ENERGAOPERATOR, takiej jak np. instalacja na klatce schodowej czy w mieszkaniu. Granice dpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto informować mieszkańców, aby przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktowali się z zarządcą budynku.

Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do ENERGA-OPERATOR. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować się najpierw z zarządcą budynku.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Wrócą handlowe niedziele?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie