reklama

Gdyński port przetestował na swoich wodach pływające bezzałogowce

MTZaktualizowano 
tadeusz Urbaniak, www.port.gdynia.pl
Na wodach Portu Gdynia odbyły się manewry hydrodronów. Bezzałogowych jednostek pływających. Sprawdzono ich potencjał w celu określenia ich przydatności w różnych obszarach bezpieczeństwa portu.

Manewry Jednostek Bezzałogowych w Porcie Gdynia pozwoliły zbadać zależności między jednostkami bezzałogowymi oraz innymi elementami infrastruktury portowej, czy jednostkami załogowymi.

- Z uwagi na konieczność przygotowania się do obsługi tego typu statków w Porcie Gdynia, podejmujemy inicjatywy, które w przyszłości pozwolą nam stworzyć odpowiednią infrastrukturę, a co za tym idzie, sprawnie wejść w nowy etap rozwoju żeglugi morskiej. Będzie to możliwe po uprzednim zbadaniu wielu aspektów z tym związanych - poinformował Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA.

Zobacz nasz serwis o gospodarce morskiej>>>

Testy takie pozwalają poznać m.in.: sposób poruszania się jednostek bezzałogowych w kanałach portowych, zidentyfikować oraz określić warunki brzegowe w aspekcie bezpieczeństwa poruszania się jednostek bezzałogowych względem innych statków oraz infrastruktury portowem, kwestie wykorzystania bezzałogowców do przeprowadzania inspekcji wizualnej nabrzeży czy dokonywania specjalistycznych pomiarów w tym sondażu dna za pomocą sondy 3D.

W manewrach udział wziął Hydrodron 1 z firmy Marine Technology z Gdyni. To bezzałogowy katamaran z lekkiego trwałego tworzywa, o długości 4 metrów i 2 metrach szerokości) oraz o niewielkim zanurzeniu od 20 cm w części dziobowej do 50 cm w części rufowej. Jednostka została wyposażona w 16 akumulatorów LiFePo4 o napięciu 3,2V każdy, umieszczonych w dwóch niezależnych od siebie panelach akumulatorowych. Bateria akumulatorów doładowywana jest dodatkowo 2 panelami fotowoltaicznymi. Energia ta zapewnia pracę systemu do około 12 godzin. Dron wyposażony jest w szereg sensorów badających sytuację wokół, sensorów nawigacyjnych oraz głowicę hydrograficzną.

Drugim bezzałogowcem był USV 5200A zaprojektowany i zbudowany przez zespół Centrum Techniki Okrętowej. To jednokadłubowiec o długości 5 metrów, którego zasięg wynosi 100 km a prędkość może osiągnąć 7 węzłów.

Najważniejsze inwestycje w 2018 r. na Pomorzu:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie