Władze BCT, a także przedstawiciele gdyńskiego portu - poprzedniego właściciela terminalu - podkreślają, iż proces prywatyzacyjny BCT z perspektywy dość długiego już czasu stawiać można za wzór. Poprawiła się jakość i wydajność pracy. BCT osiąga imponujące wyniki, a właściciele z Filipin pompują w nowe inwestycje dziesiątki milionów złotych.
- Przejęcie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego przez grupę ICTSI z Filipin było milowym krokiem w rozwoju spółki - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Dzięki przeprowadzonej restrukturyzacji, zastosowaniu nowego dla przedsiębiorstwa know-how, a także trafnym inwestycjom, BCT niezmiennie plasuje się w czołówce bałtyckich terminali i jest doceniany jako efektywna i innowacyjna firma. 40-lecie dyplomatycznych stosunków polsko-filipińskich zbiega się z obchodami dziesiątej rocznicy prywatyzacji terminalu, pierwszej i jak dotąd największej inwestycji filipińskiej w Polsce. Jestem przekonany, że dekada obecności grupy ICTSI w Gdyni ma niebagatelny udział w historii współpracy obu krajów i pokazuje, jak dobrze przeprowadzone przedsięwzięcie gospodarcze może być nad wyraz korzystne dla obu stron.
Zyski po stronie BCT widać gołym okiem, bowiem właściciele terminalu tylko do 2015 r. zrealizować chcą program inwestycyjny, opiewający na ok. 60 mln dolarów amerykańskich (ponad 180 mln zł). Co ważne, 35 proc. tej kwoty udało się pozyskać z funduszy Unii Europejskiej. Niektóre etapy programu inwestycyjnego jak zakup nowego sprzętu przeładunkowego, doczekały się realizacji już kilka miesięcy temu. To jednak nie koniec. Nadal unowocześniana i rozbudowywana będzie infrastruktura przeładunkowa, w tym suwnice nabrzeżowe, kolejowe i placowe. Terminal wzbogaci się o nowe stanowiska dla kontenerów chłodniczych. BCT zainwestuje ponadto w nowoczesne systemy informatyczne.
W zeszłym roku BCT przeładował o 13 proc. więcej kontenerów 20-stopowych niż w 2011 r., dokładnie 408,7 tys. TEU. Już ten wynik plasuje BCT w gronie sześciu najważniejszych dla grupy ICTSI spółek, obok terminali w Brazylii, Ekwadorze, Chinach, na Madagaskarze oraz największego, macierzystego, w Manili na Filipinach. Podmioty te odpowiedzialne są za 73 proc. wszystkich przeładunków ICTSI, czyli ponad 4 mln 100 tys. TEU, oraz 83 proc. sprzedaży grupy, która w 19 krajach na całym świecie wyniosła w ubiegłym roku 730 milionów dolarów amerykańskich.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?