Gdynia: Węzłem św. Maksymiliana już po nowemu

Agata GrzegorczykZaktualizowano 
Węzeł św. Maksymiliana Tomasz Bołt
Dziś, punktualnie o godz. 10, nowym tunelem modernizowanego od listopada ubiegłego roku węzła św. Maksymiliana przejedzie pierwszy samochód. A za nim kolejne - każdy, kto autem będzie chciał dostać się z Witomina czy Chwarzna do centrum Gdyni, wybierając najkrótszą opcję, będzie musiał przejechać właśnie tędy.

Dziś jedziemy już tunelem
Od dziś bowiem pod wiaduktem, pod którym prowadzi nas przedłużenie ul. Piłsudskiego, pojedziemy już tylko w kierunku Gdyni Zachód oraz trójmiejskiej obwodnicy.

Fanfar i wstęg jednak na otwarciu tunelu (a właściwie dwóch, bo od strony ul. Wielkopolskiej czy Kieleckiej najpierw przejeżdżamy pod Drogą Różową, potem pod torami kolejowymi) nie zobaczymy - to jeszcze nie koniec przebudowy węzła św. Maksymiliana. Do ruchu nadal nie zostanie włączony odcinek ul. Świętojańskiej, na którym prowadzone są jeszcze prace. Nie są też gotowe przejścia podziemne dla pieszych.

- Zgodnie z umową wykonawca na zamknięcie inwestycji ma czas do marca przyszłego roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Mimo to wszystko wskazuje na to, że i pozostała część będzie gotowa wcześniej. Być może nawet jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy, że prace przy przebudowie węzła św. Maksymiliana pochłonęły 60 milionów złotych, z czego 48 procent pokryła dotacja z Unii Europejskiej. Pozostałe 30 milionów złotych wyłożyło miasto.

Węzeł św. Maksymiliana jest jednym z newralgicznych miejsc komunikacyjnych w Gdyni. Przebiegają tamtędy trasy prawie połowy linii miejskiego transportu publicznego.

Do tego trzeba też doliczyć komunikację indywidualną. Wedle analiz drogowców, przepustowość węzła przed modernizacją była już na poziomie krytycznym. O tym zresztą kierowcy wiedzieli i bez badań, odczuwając ową "krytyczność" co dzień rano za kółkiem i w korku.

3600
tyle pojazdów w ciągu godziny mogło przejechać pod torami pomiędzy al. Zwycięstwa, ul. Władysława IV a Śląską i Drogą Gdyńską przed modernizacją

5200
taką przepustowość, liczoną w liczbie samochodów na godzinę, ma węzeł św. Maksymiliana obecnie. To prawie połowa więcej niż wcześniej

3
przynajmniej tyle ruchliwych jezdni muszą pokonywać piesi, by dotrzeć z przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana do skweru Plymouth

100 m
taką długość będzie miał tunel dla pieszych, który poprowadzi ze stacji SKM do skweru Plymouth po modernizacji

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość

Schemat ruchu nowego rozwiązania to już jest poza zasięgiem DB?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3