Postępowanie przeciwko Vectrze, która jest operatorem telewizji kablowej oraz dostawcą internetu i telefonii, zostało wszczęte przez urząd w lipcu 2013 roku. Spółka jest jednym z liderów branży w kraju, ma ponad 900 tys. abonentów.
UOKiK wziął pod lupę automatycznie przedłużane przez firmę umowy zawarte na czas określony, wynoszący sześć miesięcy. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył karę wynoszącą 493 252 zł.
"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony, powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Praktyka została zaniechana" - argumentuje UOKiK w specjalnie wydanym w tej sprawie komunikacie.
UOKiK zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.
Gdyńska firma nie zgadza się z decyzją urzędników.
- W trakcie postępowania przedstawiliśmy urzędowi uzasadnienie swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Dodatkowo zaprzestaliśmy stosowania tych postanowień już wiosną 2014 roku. Dlatego tym bardziej uważamy decyzję za krzywdzącą i odwołaliśmy się od niej - informuje Monika Żelazko z biura public relations Vectry.
Decyzja UOKiK nie jest ostateczna, sprawę zbada sąd.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?