18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Gdynia: Trwa remont dworca

Agata Grzegorczyk
Materiały prasowe
Tam, gdzie wzdłuż ulicy Morskiej biegł tor towarowy, jest już tylko piach. Nie ma też śladu po peronie piątym - najbliższym jezdni. Znikły też tory między peronem piątym i czwartym, po których pociągi jeździły jeszcze w ubiegłym miesiącu. Prace, które mieszkańcy obserwują na terenie gdyńskiego głównego dworca kolejowego związane są z modernizacją linii kolejowej E-65 łączącej Gdynię z Warszawą.

Realizacja części inwestycji dotycząca dworca Gdynia Główna rozpoczęła się pod koniec kwietnia tego roku. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Torpol i Feroco. Etap obejmujący prace od Gdyni Chyloni do Sopotu kosztować będzie PKP 450 mln zł. Całość modernizacji trasy E-65 jest dofinansowywana przez Unię Europejską w 75 procentach.

To, co się dzieje na dworcu w Gdyni, wzbudza spore zainteresowania wśród mieszkańców miasta.

- Właśnie wracam z placu budowy i widziałem, jak ktoś robił zdjęcia nieistniejącego peronu - mówi Julian Skrochocki, dyrektor gdyńskiego zakładu Linii Kolejowych PKP . - Oczywiście taki stan rzeczy nie będzie trwał długo. Powstanie nowy peron piąty, ale bliżej ul. Morskiej.

Peron przenoszony jest przede wszystkim z powodu powodującego problemy toru 7.

Czytaj więcej

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Codzienny pasażer SKM

Dworzec Gdynia Główna był chyba jedynym w Polsce tak dużym dworcem, który nie miał wiat na peronach. Teraz są dwie niewielkie wiatki na "wyremontowanych" peronach. Dalej nie ma pochylni dla wózków dziecięcych, bagażowych nie mówiąc o wózkach inwalidzkich. Nie ma też wind. Czy kiedyś będą?

Dodaj ogłoszenie