W wyprodukowanym w tym roku autobusie tedom C12G jest 29 miejsc siedzących i 57 stojących.
- Celem testów jest nie tylko sprawdzenie marki w warunkach gdyńskich, ale i pomiar zużycia gazu oraz sprawdzenie funkcjonowania klimatyzacji, wraz z jej wpływem na koszty eksploatacji - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Dodaje, że aktualnie jeszcze za wcześnie mówić o wynikach tych testów.
Autobus eksploatuje Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni - największy spośród przewoźników wykonującym usługi dla ZKM.
- PKM eksploatuje go bardzo intensywnie. Niemal każdego dnia wysyła na różne linie, a nawet zdarzają się sytuacje, kiedy tego samego dnia pojawia się on na różnych liniach - dodaje Gromadzki.
PKM planuje zakup pięciu fabrycznie nowych autobusów przegubowych zasilanych gazem CNG w najbliższych tygodniach. W sumie do 2010 spółka chce wymienić ok. 50 autobusów na nowe, zasilane CNG.
Obecnie PKM dysponuje 87 pojazdami, ich średnia wieku wynosi 10 lat. W sumie pod egidą ZKM Gdynia kursują 244 autobusy, średnio - blisko 12-letnie.
W sierpniu do Gdyni na kilka dni trafił ze Słupska autobus włosko-francuskiego koncernu Irisbus Citelis. W przeciwną stronę pojechał niemiecki MAN. Szefowie MZK Słupsk chcieli sprawdzić wielkość zużycia gazu "swojego" autobusu w innych niż słupskie warunkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?