Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Tajne wybory do rad dzielnic. Nie ma plakatów, nie ma ulotek

Patryk Szczerba
Na razie w Gdyni pojawiły się informacje o okręgach wyborczych i adresach komisji
Na razie w Gdyni pojawiły się informacje o okręgach wyborczych i adresach komisji Tomasz Bołt
Do wyborów do gdyńskich rad dzielnic pozostało ponad półtora tygodnia, tymczasem kampania kandydatów toczy się przede wszystkim w internecie. W sieci, na portalach społecznościowych, reklamują się głównie młodzi. Władze Gdyni promocję głosowania mają rozpocząć dopiero w nadchodzącym tygodniu.

Najbliższa kadencja rad dzielnic jest wyjątkowa. Po raz pierwszy do wykorzystania radni będą mieli konkretne pieniądze. W 2011 roku dla dzielnic zostanie przeznaczonych milion złotych. Ma zostać wydany na to, co zdaniem radnych będzie najbardziej potrzebne w ich okolicy. Za cztery lata ta kwota ma sięgnąć 9 mln zł. Większe środki i kompetencje miały zachęcić kandydatów do startu w wyborach i pokazać mieszkańcom, że rada dzielnicy to ważny element samorządu.

- Marzymy oczywiście o jak najwyższej frekwencji. Wynik, jaki osiągają te wybory, pokazuje nasze rozumienie mechanizmu dzielnicowego. Będziemy starali się jak najbardziej promować te wybory i informować o nich mieszkańców - zapowiadał niedawno Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Wielkiej promocji w dalszym ciągu jednak nie widać, a czasu do wyborów coraz mniej (głosowanie odbędzie się w niedzielę, 27 marca, w godz. 8-20). Na specjalnych tablicach zawisły jedynie wymagane prawem obwieszczenia dotyczące obwodów głosowania.

- Dlaczego miasto nie promuje mocniej tych wyborów? Najpierw radni zmieniają kompetencje, a potem nie dają możliwości, żeby ludzie dowiedzieli się, że w ogóle są wybory - denerwuje się jeden z kandydatów z Chyloni.

Zintensyfikowana kampania, jak tłumaczą przedstawiciele magistratu, rozpocznie się w przyszłym tygodniu. - W autobusach pojawią się specjalne plakaty, w humorystyczny sposób przypominające, że warto iść na wybory, bo dotyczą one naszego najbliższego otoczenia. W gdańskiej "trójce" od 21 marca pojawiać się będą spoty reklamujące wybory. Będziemy też nadal promowali je w "Ratuszu" - zapowiada Joanna Grajter, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Sami kandydaci na radnych również nie kwapią się na razie do organizowania wielkiej kampanii autopromującej. Na ulicach nie ma plakatów czy ulotek, podobnych do tych, które zalały Gdynię w czasie wyborów do Rady Miasta. Starsi kandydaci postawili na bezpośredni kontakt i wykorzystywanie znajomości, młodsi natomiast królują w sieci.

- Facebook to idealne miejsce do promocji. Namawiam sąsiadów, kolegów i znajomych na profilu, by poszli na wybory i oddali na nas swój głos. Wierzę, że to przyniesie skutek i 27 marca wyborcy mnie nie zawiodą - deklaruje jeden z kandydatów z Wielkiego Kacka.

Specjalnie dla wyborców z Gdyni czynny jest specjalny serwis, w którym możecie znaleźć wszystkie informacje na temat wyborów do rad dzielnic, listy kandydatów, a także poczytać o tym, co udało się zrobić poszczególnym radom i jakie jeszcze mają plany. Przy okazji oficjalnych wyborów zapraszamy również do naszej zabawy i głosowania na najlepszą dzielnicę Gdyni. Głosy można oddawać jeszcze do niedzieli, 20 marca.
Zapraszamy na stronę www.gdynia.naszemiasto.pl, do zakładki "Wybory do rad dzielnic".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki