Capri pobił dotychczasowy rekord masowca Linda Fortune, który w marcu tego roku przywiózł ponad 75 tysięcy ton australijskiego węgla.
Capri, o nośności 172,5 tys. DWT, to już ósma w tym roku tak duża jednostka, która przybiła do nabrzeża Holenderskiego. Statek typu capesize ma długość 289 metrów, szerokość 45 metrów i maksymalne zanurzenie prawie 18 metrów.
Rozładunek tak dużej ilości węgla jest kolejnym praktycznym sprawdzianem możliwości sprzętu i załogi terminalu masowego. Jego załoga ma jednak bogate doświadczenie zdobyte podczas sprawnej obsługi takich morskich kolosów, jak Alam Pesona, Goya czy wspomniana powyżej Linda Fortune.
Wydajność przeładunkowa MTMG sięga 22,5 tys. ton w ciągu doby, dzięki czemu znacznemu skróceniu uległ czas obsługi statków, a tym samym ich pobyt w gdyńskim terminalu masowym. Rozładunek statków typu panamax w MTMG trwa teraz około trzech dób.
MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia sp. z o.o. - usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego. Pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, ropy i przetworów naftowych oraz drobnicy.
Więcej informacji gospodarczych znajdziesz w naszym serwisie Biznes na Pomorzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?