Gdynia: Polskie Linie Oceaniczne kupią nowe statki? Padły deklaracje w tej sprawie [10.08.2021]

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Polscy stoczniowcy otrzymają wkrótce zlecenia budowy statków dla Polskich Linii Oceanicznych?
Polscy stoczniowcy otrzymają wkrótce zlecenia budowy statków dla Polskich Linii Oceanicznych? Karolina Misztal
Udostępnij:
Polskie Linie Oceaniczne w Gdyni w ramach wymiany i odtwarzania swojej floty przymierzają się do zamawiania budowy nowych statków w krajowych stoczniach. Informację taką przekazali 10.08.2021 r. Dorota Arciszewska-Mielewczyk, prezes spółki oraz Krzysztof Adamczyk, sekretarz rady nadzorczej.

Póki co, Polskie Linie Oceaniczne po ponad trzydziestu latach przerwy zaczęły kupować używane statki od innych armatorów. Najnowszy nabytek to POL STELLA. Statek mierzący niemal dwieście metrów zakupiony został pod koniec ubiegłego miesiąca w Istambule. We flocie armatora zastąpi inną, wysłużoną już jednostkę, Chodzież, od której ma przeszło trzykrotnie większą długość linii ładunkowej, wynoszącą 3633 metry. POL STELLA, wybudowana w 2010 roku w duńskiej stoczni w Odense, wyposażona jest także w nowoczesne silniki.

- Dla naszych marynarzy to jest taka zmiana, jakby przesiedli się z poloneza FSO do audi A6 - informują przedstawiciele Polskich Linii Oceanicznych.

POL STELLA to bliźniacza jednostka innego statku ro-ro, POL MARIS, zakupionego przez PLO pod koniec ubiegłego roku. Oba pływają w czarterze armatora Stena Line BV między portami w Killingholme i Rotterdamie.

Okazuje się jednak, że na tym odtwarzanie i odbudowa floty Polskich Linii Oceanicznych wcale nie ma się zakończyć. Krzysztof Adamczyk powiedział we wtorek, że spółka zainteresowana jest zakupem nowych statków w polskich stoczniach.

- Mogą być to jednostki zarówno towarowe, jak i offshore - sprecyzował Krzysztof Adamczyk.

- Mam nadzieję, że nadal będzie następował nasz rozwój - dodaje Dorota Arciszewska-Mielewczyk. - Przystąpiliśmy do procesu restytucji, gdyż chcemy iść z duchem czasu. Wiąże się to nie tylko z zakupem statków, ale także wprowadzaniem wielu nowoczesnych systemów. Otwieramy się na współpracę z naszymi stoczniami, w tym przy jednostkach offshore. Te zakłady mają potencjał. Dobrze by było, gdybyśmy pamiętali, że w naszym regionie gospodarka morska powinna odgrywać kluczową rolę.

Większościowym udziałowcem Polskich Linii Oceanicznych w Gdyni jest Agencja Rozwoju Przemysłu, należąca do Skarbu Państwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jest już nowy odcinek programu Fight Raport!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie