W ramach umowy wartej ponad 1,7 mln zł w bazie południowej LIZUD zgromadzone zostanie 5500 ton soli drogowej, 200 ton soli wypadowej oraz 20 ton chlorku wapnia. Wszystkie te materiały będą sukcesywnie używane do likwidacji skutków zimy na jezdniach dróg głównego układu komunikacyjnego miasta.
– Namiot hali solnej na naszej południowej bazie technicznej, przy ul. Starochwaszczyńskiej jest w pełni przygotowany na przyjęcie pierwszych transportów soli. Wskazane w kontrakcie ilości soli drogowej, wypadowej oraz chlorku wapnia pozwolą nam zadbać o bezpieczeństwo ruchu drogowego na głównych arteriach miasta – mówi Wojciech Folejewski.
Zarówno sól drogowa, jak i wypadowa jest wymieszana z antyzbrylaczem. Z kolei chlorek wapnia zostanie dostarczony w bezpiecznych, szczelnych workach typu big-bag, każdy o ładowności pół tony. Umowa precyzyjnie wskazuje granulacje ziaren soli, ilości wody i antyzbrylacza. Wykonawca ma dostarczyć sól drogową bez zawartości piachu oraz żwiru. Zarówno sól drogowa, wypadowa jak i chlorek wapnia muszą spełniać określone normy i atesty.
– Cieszę się, że to właśnie nasza firma będzie odpowiadać za dostawy soli do Gdyni. Komunalny model utrzymania dróg z pewnością umożliwi miastu ekonomiczne zarządzanie zasobami soli – mówi Dariusz Margulewicz, prezes spółki Tramad – Mamy 30-letnie doświadczenie w tej branży i gwarantujemy sprawne dostawy wysokiej jakości soli.
Dostawy będą dokonywane sukcesywnie w zależności od potrzeb miasta.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?