Rozładunek tak dużej ilości węgla był praktycznym sprawdzianem możliwości zakupionego w grudniu nowego 124-tonowego żurawia samojezdnego firmy Liebherr typu LHM 550 Litronic, którego udźwig wynosi ponad 120 ton na haku i 75 ton na linach chwytaka, a maksymalny wysięg - 48 metrów. Żuraw zaopatrzony jest w chwytak o pojemności 33 metrów sześciennych, co oznacza że dwie pojemności chwytaka wystarczą do załadowania całego wagonu węglem. To siedemnasty z kolei żuraw w terminalu masowym i zarazem najnowocześniejszy.
Dzięki zrealizowanym w ostatnim czasie inwestycjom w nowe maszyny i urządzenia, załadunek lub rozładunek dużych statków typu panamax trwa obecnie zaledwie około trzech dób.
MTMG pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych występujących w obrocie portowo-morskim. Terminal pracuje 24 godziny na dobę i oferuje obsługę: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych.
CZYTAJ TAKŻE:
Gdynia. Morski Terminal Masowy został sprywatyzowany
Morski Terminal Masowy Gdynia: 20 tys. ton ładunków na dobę
Rekordowy terminal: Przez MTMG przeszło 4 mln ton towarów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?