To jedna z większych gdyńskich inwestycji w ostatnich latach. Mieszkańcy południowych dzielnic mogą być zadowoleni jak niedługo zmieni się krajobraz ich dzielnic - już obecnie przy węźle obwodnicy Wielki Kack rząd buduje Trasę Kaszubską, teraz gdyński samorząd dokłada budowę Węzła Karwiny. Według urzędników inwestycja usprawni przemieszczanie się mieszkańców południowych dzielnic Gdyni i zachęci do łączenia różnych środków transportu oraz korzystania z komunikacji zbiorowej. Jednak przebudowane mają być nie tylko ulice i przystanki, ale również powstać mają drogi rowerowe i towarzysząca wszystkiemu zieleń.
- W ciągu jednej z najważniejszych gdyńskich arterii powstaną wyczekiwane buspasy, dwie pętle autobusowe i chodniki wraz z małą architekturą - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Przeprowadzimy też wymianę nawierzchni oraz oświetlenia. Powstanie mnóstwo zieleni, która wypełni każdą wolną przestrzeń i znakomicie uzupełni inwestycję, której charakter jest związany przede wszystkim z poprawą jakości komunikacji. To miejsce scali przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, parking typu „park & ride” dla samochodów osobowych i rowerzystów, a także przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. Wszystkie ciągi komunikacyjne będą też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Inwestycja to szereg różnych zmian
Nowy parking przesiadkowy przy ul. Korzennej ma pomieścić 120 samochodów (20 miejsc przeznaczonych będzie dla osób z niepełnosprawnościami) i 50 rowerów, czego 30 będzie można przechowywać w specjalnych boksach. Rozbudowana zostanie ul. Korzenna, przebudowane natomiast skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ulicami: Myśliwską, Gryfa Pomorskiego, Żródło Marii i Starodworcową. Całość inwestycji dopełni zieleń oraz nowe oświetlenie.
Przebudowa Węzła Karwiny to projekt o wartości 100 milionów złotych, z czego 54 mln Gdynia pozyskała z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- Budowa węzła na Karwinach to idealny przykład na to, jak pozyskiwane przez Gdynię środki unijne zmieniają oblicze miasta - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. - Mówimy o zmianie przyzwyczajeń transportowych mieszkańców, o łączeniu różnych środków transportu. Realizacja tej ogromnej inwestycji w strategicznym komunikacyjnie miejscu to najlepsza możliwa droga na zapewnienie warunków dla sprawnego i proekologicznego przemieszczania się mieszkańców. Usprawnimy nie tylko codzienny dojazd do pracy czy szkoły gdynian, ale dajemy też nowe możliwości mieszkańcom sąsiednich gmin. Sieć węzłów powstających w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nasza wspólna korzyść i spoiwo metropolii.
Inwestycja obejmuje również budowę dwóch pętli autobusowych, tablic informacji pasażerskiej i 2,7 kilometra nowych buspasów
w ciągu ulicy Wielkopolskiej. Wiadukt przy stacji PKM zostanie tak przebudowany, aby umożliwić swobodne poruszanie osobom z niepełnosprawnościami. Powstaną nowe drogi rowerowe, m.in. na rozbudowanym, ok. 700-metrowym odcinku ul. Strzelców, na przebudowanym fragmencie ul. Sopockiej z miejscami postojowymi.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?