Gdynia: Obwodnica Metropolitalna odetnie Dąbrowę?

Szymon Szadurski
Budowa w okolicach Dąbrowy węzła początkowego Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej sprawi nam mnóstwo komunikacyjnych kłopotów - uważają mieszkańcy dzielnicy, którzy pojawili się na spotkaniu konsultacyjnym w sprawie inwestycji.

Budowa w okolicach Dąbrowy węzła początkowego Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej sprawi nam mnóstwo komunikacyjnych kłopotów - uważają mieszkańcy dzielnicy, którzy pojawili się na spotkaniu konsultacyjnym w sprawie inwestycji. Warianty przebiegu drogi omawiali projektanci z firmy Lafrentz-Polska, zatrudnieni przez inwestora, Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Mieszkańcy obawiają się przede wszystkim, iż na skutek powstania węzła odcięty zostanie dojazd z Dąbrowy do Chwaszczyna i Żukowa. Projektanci nasłuchali się więc wielu gorzkich słów. Punktem zapalnym stał się fakt, iż z ul. Rdestowej, wyjazdowej z Dąbrowy, po wybudowaniu węzła nie będzie można skręcać w ul. Chwaszczyńską.

Pomorze: Będą rozmawiać o obwodnicy metropolitalnej

- Będziemy do Chwaszczyna i Żukowa dojeżdżać objazdami, przez Gdańsk? - denerwowali się mieszkańcy. - W pesymistycznym wariancie połączenie z tymi miejscowościami zostanie całkowicie zablokowane.

Według Dariusza Jarysza, przedstawiciela Lafrentz-Polska, problemu jednak nie będzie, bo na terenie dzisiejszych Kaczych Buków wybudowane zostaną objazdowe drogi lokalne. - Taka inwestycja, jak obwodnica, będzie impulsem dla rozwoju sieci takich ulic - mówi Jarysz. - Innej możliwości nie widzę.

Jednak zdaniem mieszkańców, takie plany można włożyć między bajki. - Gdynia na pewno objazdowych dróg lokalnych w tak krótkiej perspektywie czasowej nie wybuduje - grzmieli. - Dla przykładu budowa ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego miała rozpocząć się dwa lata temu, a nawet nie wkopano jeszcze pierwszej łopaty. Podobnie na terenie Gdańska Osowej - projekty dla ul. Nowej Kielnieńskiej są w powijakach.

Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej

- Czy konsultowaliście swoje zamiary z władzami Gdyni? - dopytywali się kolejni mieszkańcy. - Takie rozwiązania, jakie proponujecie, są nie do przyjęcia. Dla terenu Kaczych Buków uchwalony został już przez samorządowców plan zagospodarowania przestrzennego. Nie zakłada on budowy takich dróg, o których panowie dziś mówicie. Nie sądzimy, by zmieniano uchwalony niedawno plan.

Mieszkańcy chcieli, aby projektanci dali im gwarancję, iż lokalne drogi dojazdowe w stronę Chwaszczyna i Żukowa rzeczywiście zostaną wybudowane. Dariusz Jarysz przyznał jednak, iż gwarancji takiej dać nie może, bowiem inwestycje te zależą od lokalnych samorządów.

Więcej na temat obwodnicy metropolitalnej

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączyć ma w przyszłości Gdynię ze Straszynem. Droga ekspresowa o długości 34,1 km docelowo będzie miała trzy pasy ruchu. - W pierwszym etapie inwestycji wykonane zostaną dwa pasy, zabezpieczamy jednak także rezerwę pod trzeci pas - mówi Dariusz Jarysz.

Prace budowlane ruszyć mogą jednak najwcześniej za kilka lat.
- Jesteśmy na etapie sporządzania studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego - mówił Dariusz Jarysz.

Kolejne spotkanie zaplanowano w środę w Chwaszczynie.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

n
noel

wariant węzła prezentowany na listopadowych spotkaniach nie budził takich kontrowersji bo nie odcinał istniejacej DK2o i dojazd do i z Chwaszczyna był zapewniony. teraz obudziło sie Biuro Rozwoju Gdańska i przypomniało sobie o Nowej Kielnieńskiej i własnie koniecznośc wkomponowania tej ulicy całkowicie zmieniło układ węzła . Natomiast przeswiadczenie że skoordynuje sie budowe dróg gminnych z OMt to abstrakcja

Dodaj ogłoszenie