Z takimi pytaniami do najemców lokali komunalnych zwraca się GZNK, który chce poznać opinię mieszkańców na swój temat. W tym celu na stronie internetowej www. gznk.pl zamieszczono ankietę kompetencji, w której za poszczególne kategorie można przyznać oceny w skali 1-5. Jej dotychczasowe wyniki laurką dla urzędników jednak nie są.
- Nasi ankietowani są zdania, że zasługujemy na trójkę z plusem. My jednak uważamy, że pracujemy dobrze czyli na czwórkę - zauważa Tadeusz Piotrowski, rzecznik GZNK. -Miesięcznie oddawanych jest 10-15 głosów. To bardzo mała liczba.
By odzew był większy, urzędnicy rozważają wprowadzenie zmian w formularzu. Jednym z pomysłów jest danie głosującym możliwości uzasadnienia swoich ocen.
- Dla nas bardziej interesujące od samych ocen są powody, dla których zostały one wystawione - wyjaśnia Piotrowski i zaznacza, że poznanie opinii mieszkańców jest dla GZNK ważne. - Wyniki ankiet są pomocne przy naszym doszkalaniu się.
Ankieta, w której mieszkańcy mogą wystawić szkolną notę urzędnikom zajmującym się mieszkaniówką komunalną to nie jedyna jaką, przeprowadza GZNK. Na stronie zamieszczone są jeszcze między innymi kwestionariusze oceny jakości usług zarządcy nieruchomości.
- Tu oddawanych jest 30-40 głosów miesięcznie i są one bardzo konkretne - mówi Tadeusz Piotrowski. - Informacje z ankiet zbieramy na bieżąco i przekazujemy je Urzędowi Miejskiemu, który dzięki temu ma rozeznanie w opisywanych przez mieszkańców sprawach.
Ankieta przeprowadzana jest w internecie
Zainteresowanie ankietami jest niewielkie, ale do GZNK wpływa za to coraz więcej listów od mieszkańców.
- Jeżeli już ludzie chcą wypowiadać się na temat naszej pracy, wolą robić to bezpośrednio. W związku z tym dostajemy coraz więcej korespondencji od najemców - wyjaśnia Tadeusz Piotrowski, rzecznik GZNK.
Mieszkańcy zwracają się głównie z prośbami o interwencję - na przykład chcą, by zarządcy wycięli zawadzające drzewo.
Zdarza się, że tym, których prośby o interwencje pozostają bez echa, kończy się cierpliwość. Tak jak kobiecie, która od grudnia prosiła GZNK o wymianę żarówek na klatce schodowej. W ostatnim mailu zapytała więc urzędników, czy żyje w epoce kamienia łupanego, że nadal nie ma światła.
Lokatorzy proszą też o zwrot pieniędzy za nadpłaty.
Są i tacy, którzy przesyłają urzędnikom podziękowania za pozytywne załatwienie spraw. Tak jak np. mieszkańcy ul. Reja, po których sygnale posypano oblodzone chodniki piaskiem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?