Gdański Wachlarz Możliwości zastąpił szpecącą reklamę [ZDJĘCIA]

Monika JankowskaZaktualizowano 
Gdański Wachlarz Możliwości Karolina Misztal
Od środy już nie wielka, szpecąca i nielegalna reklama, a Gdański Wachlarz Możliwości, będzie witał przyjeżdżających do Gdańska od strony Sopotu.

To pierwszy efekt współpracy między Referatem Estetyzacji Miasta w UM w Gdańsku, a Pracownią „Sztuka w Przestrzeni Publicznej” prowadzoną przez dr hab. Roberta Florczaka. Współpraca ta ma polegać na wspólnych interwencjach artystycznych wzbogacających emanację artystyczną miasta, ale też służących ochronie jego krajobrazu.

Początkowo wachlarz miał reklamę zasłaniać, ale okazało się, że zdemontowano ją niedługo przed zainstalowaniem wachlarza, który w środowe popołudnie stanął na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego.

- Raz na jakiś czas trzeba pokazać, że sztuka nie jest obojętna na to, co dzieje się wokół. Jeżeli jest możliwość wspólnych działań, a w tym przypadku była - współpracowaliśmy z Referatem Estetyzacji Miasta - to jak najbardziej artyści powinni angażować się w kształt estetyki miejskiej – mówi dr hab. Robert Florczak.

Dlaczego wachlarz? – Szukałem czegoś, co zasłoni tę reklamę i wachlarz od razu przyszedł mi do głowy – mówi - Tak jak wachlarze zasłaniają twarz, tak ta instalacja miała na celu zasłonić szpecącą reklamę, która, na szczęście już zdążyła zniknąć. Wielkie billboardy sprawiają, że w krajobrazie miejskim dominują prostokąty, chciałbym odejść od tej estetyki i zaproponować coś nowego, a wachlarz ma bardzo piękną formę.

ZOBACZ NASZ SERWIS SPECJALNY

WYBORY SAMORZĄDOWE 2014 NA POMORZU

Kandydaci, komitety wyborcze, zasady głosowania, okręgi wyborcze

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Gdański Wachlarz Możliwości zastąpił szpecącą reklamę [ZDJĘCIA] - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Aga

najgłupszy pomysł jaki mógł komukolwiek przyjść do głowy. pierwsze co się myśli to "jakiś chiński wachlarz, może jest jakaś azjatycka knajpa?" do tego stoi na wielkim betonowym klocu, który wygląda obrzydliwie. i najważniejsze - jak wachlarz "możliwości" wygląda teraz. po kilku wiatrach i deszczach, druty się porozrywały, latały na wszystkie strony, a teraz "szmatki" zdjęli i został sam stelaż. wstyd.

zgłoś
K
Krol KiK

Szpetne (ktorego nie ma) zastapiono jeszcze szpetniejszym. Kierowco, domysl sie co autor tego smigla mial na mysli, moze choragwie tatarskie z bitwy pod Legnica? Reklama japonskiego domu uciech z gejszami? Jak sie nie ma mozliwosci (symbol tego syfu) to kupuje sie w aptece wiagre.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3