Osiem lat temu zbudowała go - na zamówienie estońsko-łotewskiej firmy PKL Flote AS z siedzibą w Rydze - gdańska stocznia Marine Projects Ltd. W Tallinie służył kilka lat. Teraz zaczął służbę w Gdańsku. "Vega" (o uciągu 35 ton) zastąpić ma sprzedane, wysłużone holowniki "Atlas II" i "Herkules II".
- Ten zakup jest elementem strategii firmy, szukającej rozwiązań zapewniających niezawodność i wysoką jakość usług holowniczych w Porcie Gdańsk - powiedział Romuald Daszuta, prezes spółki WUŻ w Gdańsku.
"Vega" zaprojektowany został do pracy w trudnych warunkach północnego Bałtyku. Nowoczesny kadłub wyposażono w dwa główne pędniki Aquamaster US 205 o łącznej mocy przekraczającej 2800 KM. Poza dzielnością zaletą statku jest fakt, że zbudowany został w krajowej stoczni i wyposażenie jednostki wykonały firmy mające w Polsce swoje filie, co gwarantuje gdańskiemu armatorowi ekonomiczną eksploatację i tanie remonty.
WUŻ Port and Maritime Services sp. z o.o., która powstała w 1991 roku na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk, docelowo dysponować będzie trzynastoma nowoczesnymi jednostkami holowniczymi. Posłużą one obsłudze zawijających do portowych terminali ponad 3200 statków rocznie, w tym największych kontenerowców na świecie. Firma świadczy usługi holowania w porcie i na pełnym morzu, cumowania statków, lodołamania, przeładunków dźwigami pływającymi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?