Stanowisko PGNiG Obrót Detaliczny ws. gdańskiej pizzerii
W czwartek 05.01., po godzinie 15:40, otrzymaliśmy stanowisko PGNiG Obrót Detaliczny ws. gdańskiej pizzerii. Podkreślono w nim m.in., że "gdańska restauracja otrzymała rozliczenie faktycznego zużycia gazu za okres blisko dwóch lat"
Od wtorkowego wieczoru, anonimowe konta w sieci rozsiewały nieprawdziwe informacje nt. gdańskiej pizzerii, która otrzymała rachunek za gaz w wysokości 72 tys. zł rzekomo za okres 1 miesiąca. Jest to informacja nieprawdziwa – w istocie, gdańska restauracja jest Klientem PGNiG Obrót Detaliczny i otrzymała rozliczenie faktycznego zużycia gazu za okres blisko dwóch lat – tj. od 19.01.2021 roku do grudnia 2022 roku. Do czasu otrzymania rozliczenia uiszczała rachunki na podstawie zużycia prognozowanego (tzw. szacunkowe) - poinformował Departament Komunikacji PGNiG Obrót Detaliczny
W dalszej części napisano też, że właściciele restauracji mieli pełną świadomość, że otrzymali prognozy.
Co ważne, właściciele restauracji mieli pełną świadomość, że są to prognozy i w rozmowie z portalem Onet.pl wskazywali, że spodziewali się dopłaty („- Płaciliśmy rachunki na czas. Za gaz średnio co dwa miesiące wychodziło kilka tysięcy złotych. Byłam świadoma, że te rachunki to prognoza i spodziewałam się dopłaty. Bo wiadomo, cena wyższa i zużycie jest większe” – mówi w rozmowie z Onetem właścicielka restauracji). Warto podkreślić, że klient nie zgłosił do PGNiG Obrót Detaliczny reklamacji w zakresie wystawionego rozliczenia. Zwracamy także uwagę, że każdy Klient ma możliwość wprowadzania na bieżąco swojego miesięcznego zużycia gazu, m.in. przez nasze elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, co chroni tysiące naszych Klientów przed podobnymi sytuacjami.
PGNiG zapewnił także, że jeśli nastąpi taka potrzeba, zobowiązanie może zostać rozłożone na raty.
Mamy jednak świadomość, że obecna sytuacja na rynku energetycznym, będąca m.in. wynikiem działań Rosji i wojny na Ukrainie, tak jak dla PGNiG Obrót Detaliczny, tak i dla naszych klientów jest trudna. Postaramy się wesprzeć klienta w zakresie rozłożenia zobowiązania na raty w dłuższym okresie, jeśli klient będzie artykułował taką potrzebę.
Wcześniej pisaliśmy. New Port - zawieszenie działalności
Przypomnijmy, że gdańska pizzeria pod koniec roku 2022 otrzymała rachunek za gaz, który miał skłonić właścicieli do zawieszenia działalności.
Z końcem 2022 roku otrzymaliśmy druzgocący dla nas rachunek za gaz. Okazało się, że pomimo terminowych płatności, ale przy zwiększającej się cenie za jednostkę, musimy dopłacić 72 tysiące złotych - informuje restauracja.
Jak stwierdzili wówczas właściciele, aby funkcjonowanie restauracji miało się opłacać, wszystkie dania z karty musiałyby być o ok. 15 zł droższe. Takie ceny oznaczałyby jednak utratę większości klientów.
Po uwzględnieniu wszystkich podwyżek musielibyśmy od 1.01.2023 roku podwyższyć cenę każdej pozycji w menu o około 15 zł! - mówili właściciele - I tak odpowiednio:
- frytki powinny kosztować 30 zł
- burgery od 41zł
- pizze od 40 zł
- danie dnia 50 zł
- danie z karty od 55zł
- zupa 27 zł.
Restauracja nie została jednak zamknięta na zawsze. Właściciele przekonują, że powrócą do prowadzenia biznesu, gdy tylko ceny "wrócą do normalności". Na tym temat New Port mógłby się zakończyć, jednak restauratorzy przedstawili opinii publicznej rachunek za gaz. Dziś podaje się w wątpliwość, czy kwota opiewająca na ponad 70 tysięcy złotych to należność za miesiąc, czy też za 2 lata działalności (od 19.01.2021).
CZYTAJ TAKŻE:
Gdańska restauracja New Port zawiesza swoją działalność. Powodem są duże koszty za rachunki
PGNiG o restauracji New Port
Na oficjalnym koncie PGNiG na Twitterze pojawił się post, który sugeruje, że w sieci krążą nieprawdziwe informacje na temat okresu, za który restauracja ma zapłacić ogromną sumę pieniędzy. Odniesiono się w nim również do Donalda Tuska, który zdaniem grupy PGNiG miał ten temat "eksponować".
Od rana anonimowe konta rozsiewają fejki nt gdańskiej pizzerii, która otrzymała rachunek za gaz w wys. 72 tys. zł rzekomo za 1 miesiąc.
Teraz temat eksponuje Donald Tusk.
A teraz fakty: rachunek, jaki otrzymała pizzeria, został wystawiony za okres… 2 LAT (od 19.01.2021). Prosimy nie rozsiewać dezinformacji.
O stanowisko w sprawie poprosiliśmy przedstawiciela PGNiG.
To rozliczenie dotyczy bardzo długiego czasu. Gazomierz po raz pierwszy został włączony 19 stycznia 2021 roku. Restauracja płaciła miesięczne prognozy na bardzo niskie kwoty. Z wypowiedzi medialnych właścicielki wynika, że spodziewali się oni dopłaty, jednak nie przewidzieli jej wysokości.
Gdy w grudniu zobaczyliśmy, jaka to jest kwota, poprosiliśmy operatora weryfikację odczytu. Z naszej reklamacji wyniknęło, że odczyt jest jak najbardziej poprawny. - tłumaczy PGNiG. - Rachunek dotyczy 24 miesięcy, a więc niespełna 3 tysięcy złotych miesięcznie.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?