Po styczniu i lutym spółka grupy - Lotos Paliwa osiągnęła 8,2-proc. udział w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw. Spółka, zgodnie z przyjętą strategią, zamierza osiągnąć minimum 10-proc. udział w detalu do końca 2015 roku. Wówczas będzie zarządzać siecią składającą się z 450 placówek.
Czytaj także: Lotos Optima udanie weszła na rynek paliw
- Oprócz zwiększenia udziałów w rynku, związanych między innymi z dynamiczną rozbudową sieci, niezmiernie cieszy nas tempo wzrostu sprzedaży paliw na naszych stacjach, w sytuacji kiedy na rynku utrzymuje się spadek konsumpcji - podkreśla Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa.
Wzrost sprzedaży na stacjach Lotosu wiąże się z dobrą rozpoznawalnością marki. Przeprowadzone w I kwartale tego roku badania pokazują wzrostową tendencję znajomości marki Lotos wśród kierowców. Znajomość spontaniczna marki w kategorii stacji paliw na koniec lutego wyniosła 54 proc. i była o 4 pkt proc. wyższa w stosunku do danych z 2011 r. Jak wynika z badania, znajomość marek konkurencyjnych w tym samych okresie wzrosła zaledwie o 0,1 pkt proc. Również stacje Optima zanotowały swoje pierwsze osiągnięcie w obszarze rozpoznawalności marki. Zaledwie 8 miesięcy od wprowadzenia na rynek brandu wspomagana znajomość tej marki wyniosła 51 proc.
- Postrzeganie marki Lotos jest w znacznej mierze oceniane przez pryzmat działalności handlowej Lotos Paliwa, co w kontekście wyników badań oznacza, że nasze działania mają pozytywny wpływ na całą Grupę Kapitałową Lotos. Osiągnęliśmy zamierzone efekty prowadzonych projektów wizerunkowych i jesteśmy w trakcie planowania kolejnych. O pierwszym z nich nasi klienci dowiedzą się już na początku maja - zaznacza prezes Lisowski.
Czytaj także: Grupa Lotos zaciśnie pasa w 2012 roku
Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 366 stacji zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych.
Ubiegły rok Grupa Lotos zakończyła wynikiem 29,2 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 49-proc. wzrost w stosunku do roku 2010. Zysk operacyjny koncernu wyniósł 1 mld zł, a zysk netto 654,2 mln zł. Gdańska rafineria zmodernizowana i rozbudowana w ramach Programu 10+ przerobiła w ubiegłym roku blisko 9,2 mln ton ropy naftowej, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?