reklama

Gdańska firma LPP otworzyła pierwszy sklep w Bośni i Hercegowinie. To salon Reserved w Banja Luce

Jacek KleinZaktualizowano 
Stacjonarne salony Reserved przechodzą metamorfozę w ramach koncepcji open space mat. LPP
Największa w Polsce firma odzieżowa, wywodząca się z Gdańska LPP powiększa swój międzynarodowy zasięg. Flagowa marka Reserved wzbogaciła się o salon w Banja Luce w Bośni i Hercegowinie.

Bośnia i Hercegowina to już szósty rynek na Bałkanach. LPP ma już wszystkie swoje marki w tym kraju, który jest 24 rynkiem na którym LPP ma salony. Banja Luka to jedno z dwóch największych miast w Bośni i Hercegowinie, zamieszkiwane przez około 200 tys. mieszkańców. W centrum handlowym Delta Planet LPP otworzyło salony o łącznej powierzchni 5500 m kw. Pod koniec marca zadebiutowały tam marki Mohito, House i Cropp, a w kolejnym miesiącu dołączyły do nich pozostałe brandy LPP, w tym flagowy Reserved.

Czytaj także: Gdańska firma LPP z rekordem. Za 2018 rok osiągnęła zysk netto na poziomie pół miliarda złotych

- Debiut w Bośni i Hercegowinie to kolejny krok w celu umacniania naszej pozycji w regionie. Mamy już doświadczenia z rynków sąsiednich, gdzie nasze marki cieszą się coraz większą popularnością i notują dynamiczne wzrosty sprzedaży. To skłoniło nas do stawiania odważnych kroków i zaprezentowania w tym kraju oferty wszystkich pięciu marek LPP. Wierzę, że rozpoznawalność naszych brandów w tym regionie stanie się mocnym wsparciem dla debiutującego w Banja Luce formatu centrum handlowego - komentuje Sławomir Łoboda, wiceprezes LPP.

Ekspansja gdańskiej spółki na Bałkanach rozpoczęła się w 2007 roku od debiutu w Rumunii. Rok później LPP uruchomiło pierwsze salony w Bułgarii. Obecnie ta część Europy jest jednym z kluczowych obszarów pod względem rozwoju sieci stacjonarnej polskiej firmy. We wrześniu ub. r. LPP otworzyło salony w Słowenii - piątym z kolei rynku na Bałkanach. Dynamiczny przyrost powierzchni w tym regionie tylko w ostatnim kwartale 2018 roku wyniósł 5 tys. m kw. w Serbii oraz ponad 4 tys. m kw. w Rumunii.

TOP 100 największych firm na Pomorzu. Sto najlepszych firm p...

Skala działalności LPP w tym regionie Bałkanów jest tak duża i będzie rosła, że już teraz wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego, dlatego spółka zdecydowała się na wynajęcie magazynu w Rumunii. Zgodnie z planem nowe centrum dystrybucyjne zostanie uruchomione do końca roku.

Przeczytaj również: Gdańska firma odzieżowa LPP podpisała umowę na budowę magazynu w Rumunii. Inwestycja wzmocni rozwój e-sklepów LPP

W planach na drugą połowę tego roku LPP ma przed sobą jeszcze debiut w Finlandii - to pierwszy dla spółki rynek Europy Północnej.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michle

Polskie marki nie są gorsze od zachodnich i LPP jest tego świetnym przykładem, inaczej nie otwieraliby sklepów w tylu miejscach na świecie. Brawo też będziemy mieć swojego światowego potentata odzieżowego.

G
Gość

Powodzenia w kolejnym Bałkańskim kraju. W tamtym regionie sprzedaż musi nieźle iść skoro coraz więcej sklepów otwierają.

A
Agnieszka

Wolę sto razy reserved niż zagraniczne sieciówki. Pewnie w innych krajach powiedzą to samo.

D
Damian

I niech otwiera jak najwięcej. Zarobi za granicą, zainwestuje w Polsce. Prawidłowo.

r
rabis

Nareszcie polska firma robi furorę zagranicą. Póki co wszystkie salony LPP na obczyźnie przyjęły się bardzo dobrze.

Dodaj ogłoszenie