Edukacja, egzaminy, testy próbne
    TESTY GDAŃSKIEGO WYDAWNICTWA OŚWIATOWEGO

    Przygotuj się z nami do TESTU ÓSMOKLASISTY 2018/2019!

    Rozwiń
    Edukacja, egzaminy, testy próbne
    Zwiń

    Przygotuj się z nami do TESTU ÓSMOKLASISTY 2018/2019!

    Sprawdź, co może pojawić się na egzaminach!

    Gdańsk zmienia tabor i na zawsze żegna ikarusy

    Gdańsk zmienia tabor i na zawsze żegna ikarusy

    Paweł Rydzyński

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Ikarusy woziły gdańszczan blisko 30 lat
    1/3
    przejdź do galerii

    Ikarusy woziły gdańszczan blisko 30 lat ©Grzegorz Mehring

    W niedzielę na Targu Węglowym w godz. 12-14 odbędzie się prezentacja nowych autobusów marki Solaris. Zakup 45 maszyn tej serii sprawił, iż ostatnie gdańskie ikarusy mogą zostać wycofane z ruchu.

    W Gdańsku zostaną dwa ikarusy, z przeznaczeniem tylko do ruchu turystycznego.
    - Jestem pewien, że za parę lat będziemy do nich podchodzić z takim samym sentymentem jak teraz do jelczy "ogórków" - mówi Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.


    ZKM Gdańsk zaprasza najmłodszych pasażerów do przyniesienia w niedzielę na Targ Węglowy prac plastycznych na konkurs "Autobus marzeń".

    Ikarusy w Gdańsku 1981-2009


    Choć na Węgrzech nadal produkuje się autobusy marki Ikarus, to przedsiębiorstwo jest od 1999 r. kontrolowane przez łańcuch firm, na końcu którego stoi włoski Fiat. W Gdańsku ikarusy pojawiły się w 1981 r., najstarszy jeżdżący do dziś pojazd pochodzi z roku 1982 r., jednak kilka lat temu przeszedł naprawę główną i jest w dobrym stanie technicznym. Na potrzeby polskich miast wyprodukowano ich blisko siedem tysięcy! Ikarusy produkowane były nawet dla Chin i Egiptu, obecnie budapeszteńska fabryka ma kontrakt dla stolicy Peru, Limy. W 2013 r. fabryce ikarusa stuknie setka.

    Solarisy przyjazne dla podróżnych


    Liczba solarisów w Gdańsku zwiększyła się do 88. Po połowie rozkłada się podział na krótkie i przegubowe. Wśród partii 45 najnowszych solarisów jest 30 pojazdów przegubowych i 15 krótkich. Wszystkie są niskopodłogowe, a zatem dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie wyposażone są też w elektroniczne wyświetlacze oraz klimatyzatory. Posiadają silniki spełniające normę "Euro 5", skrajnie rygorystyczną, jeśli chodzi o emisję spalin. Pierwsze niskopodłogowe autobusy w Gdańsku, mercedesy benz O405N, pojawiły się w 1994 r. i kursują do dziś. Solarisy jeżdżą po Gdańsku od 2000 r.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo