To już trzecia edycja projektu sprawdzającego preferencje i zachowania komunikacyjne pasażerów.
- W związku z wybudowaniem trzy lata temu linii tramwajowej na Chełm jesteśmy zobowiązani do przeprowadzania takich badań przez pięć lat z kolei, - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów. - Środki na realizację inwestycji pochodziły bowiem z Unii Europejskiej i musimy sprawdzać, czy przyjęte przez nas wcześniej założenia są realizowane. W zeszłym roku wynik był pozytywny, bo tak jak planowaliśmy, więcej pasażerów zaczęło korzystać z tramwajów, zamiast z samochodów i autobusów.
Te ostatnie były jedynym powodem narzekań części gdańszczan, którzy podkreślali, że pojazdy niektórych linii notorycznie przyjeżdżają z opóźnieniem. Badania nie dotyczą bowiem wyłącznie nowej linii tramwajowej, a całej komunikacji miejskiej w Gdańsku.
- Stwierdziliśmy, że skoro tak czy inaczej przeprowadzamy projekt, przy okazji warto go rozszerzyć i dowiedzieć się więcej - dodaje Sebastian Zomkowski.
Za przepytanie półtora tysiąca mieszkańców ZTM zapłacił prawie 23 tys. zł. To najkorzystniejsza kwota, którą w przetargu zaproponowała firma Biostat z Rybnika. Badanie potrwa do końca kwietnia, a wyników będzie można spodziewać się w maju.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?