Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk wydzierżawi na osiem lat kolejnych 48 autobusów od Mercedesa

opr. MP
Autobusy marki Mercedes Benz Citaro jeżdżą m.in. po Krakowie
Autobusy marki Mercedes Benz Citaro jeżdżą m.in. po Krakowie Aneta Zurek / Polska Press
Gdańsk wydzierżawi kolejnych 48 autobusów komunikacji miejskiej od Mercedesa. W przetargu wystartował tylko jeden podmiot - konsorcjum Firm EvoBus Polska oraz Pekao Leasing, które dostarczy Gdańskowi dobrze znane już pasażerom pojazdy marki Mercedes Citaro. Koszt ośmioletniej dzierżawy pojazdów wraz z usługami utrzymania technicznego to ponad 117 mln zł brutto.

Flotę GAiT wzmocni 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych, 13 przegubowych i 6 typu midi.

- Zgodnie z wymogami, autobusy będą nowe – wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem dostawy, nie mogą być używane. Autobusy będą wyposażone w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT

W cenie jest również utrzymywanie autobusów w stanie przydatności do użytkowania przez dostawcę, przez cały okres najmu. Serwis obejmuje:

  • obsługę techniczną (przeglądy codzienne i okresowe);
  • naprawy eksploatacyjne;
  • naprawy komponentów, które uległy awarii w trakcie eksploatacji autobusów;
  • naprawy powypadkowe;
  • naprawy będące następstwem wandalizmu;
  • naprawy będące następstwem uszkodzeń wynikających z błędów eksploatacji autobusów;
  • czynności związane z aktualizacją bądź zmianą oprogramowania.

– Atutem i główną ideą dzierżawy, jako bardzo popularnego dziś rozwiązania, jest zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT – Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst. Dzierżawa jest tu doskonałym rozwiązaniem.

– Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania – komentuje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. – Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas.

Przypominamy również, że w maju GAiT podpisał umowę na zakup 46 nowych autobusów od Mercedesa. Na gdańskie ulice mają one trafić wiosną.

Czytaj więcej na ten temat: Gdańsk. Podpisano umowę na dostarczenie kolejnych 46 nowych autobusów od Mercedesa

Zobacz też: 4-latek sam w autobusie. Wyszedł z domu, gdy babcia zemdlała. Pomógł kierowca

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki