Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk wchodzi na TikToka. Zadba o to zwycięzca przetargu na obsługę social mediów

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Ponad 253,5 tysiąca fanów na Facebooku, 8,5 tys. subskrybentów w serwisie Youtube, 101 tys. obserwatorów na Instagramie i 23,8 tys. na Twitterze - to oficjalne statystyki kanałów w mediach społecznościowych Gdańska. Niebawem będzie ich jeszcze więcej, bo miasto jest od krok od podpisania umowy z firmą, która poprowadzi je do 2022 roku. Ponadto stolica Pomorza dorobi się własnego konta na TikToku.

Przed kilkoma dniami zakończył się przetarg na obsługę gdańskich mediów społecznościowych w okresie 2021-2022. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, na kwotę wynoszącą blisko 775 tys. zł, od lokalnej agencji Personal PR. Konkurs ofert wygrała walkowerem, a na dniach podpisze umowę z Miastem Gdańsk.

Na co dzień obsługą mediów społecznościowych zajmują się trzy osoby z dziewięcioosobowego zespołu biura prasowego. Zatrudnianie zewnętrznych firmy przez samorządy do wspomagania działań w social mediach to jednak stała praktyka w kraju i na świecie.

Agencja zajmie się prowadzeniem kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Spotify'u oraz przygotowaniem strategii wejścia Gdańska na nowy kanał społecznościowy - TikTok. W ten sposób miasto spróbuje dotrzeć do młodszych gdańszczan, którzy także mogą uczestniczyć w takich projektach jak kampania Gdańsk bez Plastiku, Gdański Tydzień Zawodowca czy Budżet Obywatelski.

Pionier wśród miast

Gdańsk już od wielu lat prężnie działa w social mediach i nierzadko zbiera za to laury. Był pierwszym miastem w Polsce, które pokusiło się o własne konto w serwisie Spotify. W ub. roku Gdańsk otrzymał I wyróżnienie w konkursie Medialna Perła Samorządu - w kategorii media elektroniczne dla miast powyżej 100 tys. Członkowie kapituły docenili przede wszystkim gdański profil Spotify, ale również sposób, w jaki Gdańsk korzysta z mediów elektronicznych w kontakcie z mieszkańcami. Nagrody głównej w tej kategorii nie przyznano.

Ponadto Gdańsk już kilkukrotnie święcił tryumfy w konkursie Kryształy PR-u, którego celem jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki