Przed kilkoma dniami zakończył się przetarg na obsługę gdańskich mediów społecznościowych w okresie 2021-2022. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, na kwotę wynoszącą blisko 775 tys. zł, od lokalnej agencji Personal PR. Konkurs ofert wygrała walkowerem, a na dniach podpisze umowę z Miastem Gdańsk.
Na co dzień obsługą mediów społecznościowych zajmują się trzy osoby z dziewięcioosobowego zespołu biura prasowego. Zatrudnianie zewnętrznych firmy przez samorządy do wspomagania działań w social mediach to jednak stała praktyka w kraju i na świecie.
Agencja zajmie się prowadzeniem kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Spotify'u oraz przygotowaniem strategii wejścia Gdańska na nowy kanał społecznościowy - TikTok. W ten sposób miasto spróbuje dotrzeć do młodszych gdańszczan, którzy także mogą uczestniczyć w takich projektach jak kampania Gdańsk bez Plastiku, Gdański Tydzień Zawodowca czy Budżet Obywatelski.
Pionier wśród miast
Gdańsk już od wielu lat prężnie działa w social mediach i nierzadko zbiera za to laury. Był pierwszym miastem w Polsce, które pokusiło się o własne konto w serwisie Spotify. W ub. roku Gdańsk otrzymał I wyróżnienie w konkursie Medialna Perła Samorządu - w kategorii media elektroniczne dla miast powyżej 100 tys. Członkowie kapituły docenili przede wszystkim gdański profil Spotify, ale również sposób, w jaki Gdańsk korzysta z mediów elektronicznych w kontakcie z mieszkańcami. Nagrody głównej w tej kategorii nie przyznano.
Ponadto Gdańsk już kilkukrotnie święcił tryumfy w konkursie Kryształy PR-u, którego celem jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
Odwiedź nas na Facebooku!
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?