Gdańsk wchodzi na TikToka. Zadba o to zwycięzca przetargu na obsługę social mediów

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Ponad 253,5 tysiąca fanów na Facebooku, 8,5 tys. subskrybentów w serwisie Youtube, 101 tys. obserwatorów na Instagramie i 23,8 tys. na Twitterze - to oficjalne statystyki kanałów w mediach społecznościowych Gdańska. Niebawem będzie ich jeszcze więcej, bo miasto jest od krok od podpisania umowy z firmą, która poprowadzi je do 2022 roku. Ponadto stolica Pomorza dorobi się własnego konta na TikToku.

Przed kilkoma dniami zakończył się przetarg na obsługę gdańskich mediów społecznościowych w okresie 2021-2022. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta, na kwotę wynoszącą blisko 775 tys. zł, od lokalnej agencji Personal PR. Konkurs ofert wygrała walkowerem, a na dniach podpisze umowę z Miastem Gdańsk.

Na co dzień obsługą mediów społecznościowych zajmują się trzy osoby z dziewięcioosobowego zespołu biura prasowego. Zatrudnianie zewnętrznych firmy przez samorządy do wspomagania działań w social mediach to jednak stała praktyka w kraju i na świecie.

Agencja zajmie się prowadzeniem kont na Facebooku, Twitterze, Instagramie, Spotify'u oraz przygotowaniem strategii wejścia Gdańska na nowy kanał społecznościowy - TikTok. W ten sposób miasto spróbuje dotrzeć do młodszych gdańszczan, którzy także mogą uczestniczyć w takich projektach jak kampania Gdańsk bez Plastiku, Gdański Tydzień Zawodowca czy Budżet Obywatelski.

Pionier wśród miast

Gdańsk już od wielu lat prężnie działa w social mediach i nierzadko zbiera za to laury. Był pierwszym miastem w Polsce, które pokusiło się o własne konto w serwisie Spotify. W ub. roku Gdańsk otrzymał I wyróżnienie w konkursie Medialna Perła Samorządu - w kategorii media elektroniczne dla miast powyżej 100 tys. Członkowie kapituły docenili przede wszystkim gdański profil Spotify, ale również sposób, w jaki Gdańsk korzysta z mediów elektronicznych w kontakcie z mieszkańcami. Nagrody głównej w tej kategorii nie przyznano.

Ponadto Gdańsk już kilkukrotnie święcił tryumfy w konkursie Kryształy PR-u, którego celem jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządów terytorialnych i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.

Nie lekceważ migreny. To może być niebezpieczne!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie