Projekt, który ma pierwszeństwo w uzyskaniu unijnych dotacji, poza konkursem, przewiduje uruchomienie dwóch linii tramwajów wodnych: od Starego Przedmieścia do Świbna, następującymi rzekami: Starą Motławą, Motławą, Martwą Wisłą i Przekopem Wisły.
Wykonane - staraniem Wydziału Programów Rozwojowych - opracowanie zawiera propozycję 27 lokalizacji przystani rekreacyjnych, usytuowanych wyłącznie na terenach będących własnością gminy. Całość ma kosztować ponad 36 mln złotych
Ożywienie szlaków wodnych w mieście to okazja dla inwestorów planujących budowę w Gdańsku obiektów noclegowych, gastronomicznych, sportowych czy gospodarczych. Program rewitalizacji gdańskich śródlądowych dróg wodnych obejmuje m.in.: odbudowę i przebudowę nabrzeży na Motławie, do realizacji wspólnie z Urzędem Morskim w Gdyni. Fundusze mają pochodzić ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres robót obejmuje m.in. odtworzenie nabrzeży na Motławie od Polskiego Haka do mostu Zielonego.
W ramach innego projektu o nazwie "Pętla Żuławska", realizowanego wspólnie z 32 partnerami, miasto Gdańsk zaplanowało modernizację mostu w Gdańsku Przegalinie; budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Świbnieńskiej; dwóch przystani w Świbnie i Sobieszewie.
Program ożywienia dróg wodnych w Gdańsku obejmuje: utworzenie linii tramwaju wodnego z przystankami w interesujących miejscach Gdańska - od mostu Zielonego w kierunku Wyspy Sobieszewskiej i Twierdzy Wisłoujście; budowę niezbędnej infrastruktury dla potrzeb przystani żeglarskich; przedłużenia gdańskiego mola w Brzeźnie o 125 metrów.
Miasto nie czekało, aż zostaną zagwarantowane pieniądze z UE. Już wcześniej zaczęło urzeczywistniać plany.
- Program ożywienia dróg wodnych w Gdańsku realizowany jest od 2007 roku, przez Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku - informuje Edyta Tombarkiewicz z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego. - Partnerem jest Muzeum Historyczne Miasta Gdańska. Oprócz nowych przystanków tramwajów wodnych, przystań Żabi Kruk dostosowana zostanie do potrzeb małych jednostek pływających. Przystanie żeglarskie Sienna Grobla II i Tamka będą miały zmodernizowane nabrzeża i zabudowę strefy brzegowej pływającymi pomostami cumowniczymi stałymi i ruchomymi. Powstaną pochylnie do wodowania jednostek pływających, trasy spacerowe, a obiekty te będą dostosowane do możliwości osób niepełnosprawnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?