Do końca marca DCT Gdańsk czekał na zgłoszenia od firm zainteresowanych budową drugiego stanowiska przeładunkowego dla wielkich kontenerowców wraz z zapleczem. Wpłynęło siedem wniosków. Wśród firm są takie giganty, jak Bilfinger, Hyundai czy Strabag. Terminal chcą także budować trójmiejskie firmy.
Wnioski o dopuszczenie do przetargu wpłynęły od: Hyundai Engineering& Construction Co. Ltd.; Strabag sp. z o.o., Ed. Zueblin AG; OHL SA, Sociedad Anónima Trabajos y Obras, Soletanche Bachy International; N.V Besix SA; Per Aarsleff A/S, Budimex SA, Dredging International N.V., Bilfinger Construction GmbH; Bilfinger Infrastructure SA, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych sp. z o.o., Korporacji Budowlanej Doraco sp. z o.o.; Boskalis International B.V.
Inwestycja szacowana na ponad 200 mln euro obejmuje budowę głębokowodnego terminalu, zlokalizowanego w sąsiedztwie już istniejącego. Powstaną także place składowe i niezbędna infrastruktura. Nabrzeże przeładunkowe będzie usytuowane prostopadle do DCT 1, wzdłuż plaży. Będzie w stanie przyjąć największe statki, mieszczące ponad 18 tys. TEU, a w przyszłości jeszcze większe, znajdujące się obecnie w fazie projektowania. Zanurzenie przy nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Najwyższy standard obsługi zapewni 7 dźwigów nabrzeżowych klasy super-post-panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 2,5 miliona TEU, co wraz z DCT 1 pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku. Budowa ma zacząć się w tym roku.
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?