Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Światowe firmy chcą budować drugie stanowisko w DCT

Jacek Klein
Drugie stanowisko powstanie w miejscu plaży (po lewej), w sąsiedztwie działającego już terminalu
Drugie stanowisko powstanie w miejscu plaży (po lewej), w sąsiedztwie działającego już terminalu mat. prasowe
Siedem firm i konsorcjów zainteresowanych jest budową drugiego terminalu DCT Gdańsk dla największych kontenerowców na świecie.

Do końca marca DCT Gdańsk czekał na zgłoszenia od firm zainteresowanych budową drugiego stanowiska przeładunkowego dla wielkich kontenerowców wraz z zapleczem. Wpłynęło siedem wniosków. Wśród firm są takie giganty, jak Bilfinger, Hyundai czy Strabag. Terminal chcą także budować trójmiejskie firmy.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu wpłynęły od: Hyundai Engineering& Construction Co. Ltd.; Strabag sp. z o.o., Ed. Zueblin AG; OHL SA, Sociedad Anónima Trabajos y Obras, Soletanche Bachy International; N.V Besix SA; Per Aarsleff A/S, Budimex SA, Dredging International N.V., Bilfinger Construction GmbH; Bilfinger Infrastructure SA, Van Oord Dredging and Marine Contractors B.V., Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych sp. z o.o., Korporacji Budowlanej Doraco sp. z o.o.; Boskalis International B.V.

Inwestycja szacowana na ponad 200 mln euro obejmuje budowę głębokowodnego terminalu, zlokalizowanego w sąsiedztwie już istniejącego. Powstaną także place składowe i niezbędna infrastruktura. Nabrzeże przeładunkowe będzie usytuowane prostopadle do DCT 1, wzdłuż plaży. Będzie w stanie przyjąć największe statki, mieszczące ponad 18 tys. TEU, a w przyszłości jeszcze większe, znajdujące się obecnie w fazie projektowania. Zanurzenie przy nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m. Najwyższy standard obsługi zapewni 7 dźwigów nabrzeżowych klasy super-post-panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 2,5 miliona TEU, co wraz z DCT 1 pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku. Budowa ma zacząć się w tym roku.
[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki